יולי תמיר: לערוך דיון משפטי מזורז במקרי אלימות נגד עובדי הוראה בבתי-ספר

הצעתה של שרת החינוך באה בעקבות המקרה החמור אתמול של מנהלת בית-ספר בנתניה שהותקפה בידי אב לתלמידה

שרת החינוך, יולי תמיר, תציע לממשלה לאשר עריכת דיון משפטי מזורז במקרים של אלימות כלפי אנשי צוות בית-הספר ועובדי הוראה. הצעתה של תמיר באה בעקבות המקרה החמור אתמול (ב') של מנהלת בית-ספר בנתניה שהותקפה בידי אב לתלמידה.

על-פי החשד, תושב נתניה, בן 40, נגח בעוצמה בפניה של מנהלת בית הספר היסודי "מורשת זבולון", בעיצומו של ויכוח שניהלו השניים בעקבות מניעת שיתוף הבת שלו בפעילות חינוכית. על פי החשד, האב השליך אבנים לכיוון המנהלת וצוות מורות במקום לאחר שניסו להרחיקו. המנהלת נפצעה באורח קל ואושפזה בבית חולים. האב הסגיר עצמו למשטרה.

בעקבות המקרה, תמיר אמרה כי תגיש הצעת מחליטים לממשלה בעניין. "צריך לנהל משפט מזורז, פעם אחת מישהו ייכנס לבית הסוהר על תקיפת מורה או מנהל ובזה זה ייגמר". תמיר הסבירה בוועידת החינוך של הסתדרות המורים שהחלה היום (ג') כי "חוק העונשין קובע שמי שפוגע באיש ציבור דינו עד שבע שנות מאסר. רק שהיום, עד שממצים את התהליך הילד כבר מסיים את בית הספר. צריך משפט וגזר דין מרתיע. לא יתכן מצב שבו מצב שלום צוות בית הספר לא מוגן ולא מוסדר ושכל הורה מוצא את עצמו מתעמת עם מנהלים. נפעל לשים קץ לתופעה המכוערת הזו".