תביעה נגד BDI: "פירסמה התראה שגויה והבריחה ספקים"

חברת א.ר. יוסף הנדסה ומנהלה, יוסף אלקרינאוי, תובעים 2.5 מיליון שקל מחברת המידע העסקי BDI, בטענה שפירסמה התראה מיידית שקרית כאילו חשבון החברה הוגבל

חברת א.ר. יוסף הנדסה ומנהלה, יוסף אלקרינאוי, תובעים בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע 2.5 מיליון שקל מחברת המידע העסקי BDI, בטענה שפירסמה התראה מיידית שקרית כאילו חשבון החברה הוגבל.

באמצעות עו"ד גדעון פנר טוענת א.ר. כי היא עוסקת בעבודות בנייה הנדסיות מאז הוקמה ב-94', וכי בשל אמינותה בשוק המחאותיה נחשבות לתשלום במזומן. לדבריה, כיום היא מבצעת 10 פרויקטים מקבילים בהיקף כולל של כ-50 מיליון שקל.

החברה טוענת שבשבוע שעבר התקשר אליה נציג הספק "זהבי עצמון" והודיע שלא יכבד את הזמנת הריצוף והקרמיקה לאחד הפרויקטים, משום שקיבל התראה מ-BDI כי החברה מוגבלת ובקשיים. זמן קצר אחר כך הגיע טלפון נוסף מספק דומה, שקיבל הודעה זהה כי חשבון החברה הוגבל ע"י בנק ישראל.

"בתוך שעות צבאו על משרדו של אלקרינאוי ספקים רבים והטלפונים לא הפסיקו לצלצל", נטען בתביעה. "ספקים, בנקים ומזמיני עבודה הודיעו שאין בדעתם להמשיך את יחסי העבודה עם החברה ודרשו לאלתר שתסלק חיוביה העתידיים". הסבריו של אלקרינאוי שאין יסוד להתראה נפלו על אוזניים ערלות.

לאחר שעו"ד פנר דרש מ-BDI לבדוק את מקור ההתראה, הודיעה לו חברת המידע העסקי כי מדובר בפרסום שגוי שהוסר לאחר זמן קצר. התובעים טוענים לרשלנות מצד BDI שגרמה לה נזק בסך 10 מיליון שקל, אך לצורך אגרה הועמדה התביעה על 2.5 מיליון שקל. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 5199/08).