טעון פיתוח

נכנסנו ליאמקה בהרצליה פיתוח וסבלנו מאוכל נטול השראה עם תוספות בינוניות ומטה

מסעדת ימאקה, שקמה במקומה של מסעדת פינגאה שהלכה לעולמה בטרם עת, שינתה פנים קולינריים והיא מעתה מסעדה כשרה המגדירה עצמה כפיוז'ן אנין. האומנם? בשעת צהריים מיוזעת, היה חלל המסעדה כמעט מלא. התקבלנו בחביבות ראויה והתיישבנו קיבלנו לידנו תפריט עסקיות, שמעבר לעובדה שכלל שלושה מסלולים של מנות עיקריות, לא גילה דבר אודות צפונות העסקית - האם היא כוללת שתייה או לא ושאר סוגיות שלובנו בעזרת המלצר בעל הכוונות הטובות.

הזמנו את המנה העיקרית מתוך המבחר הלא מסחרר המוצע, ועד מהרה קיבלנו לשולחן ערכת סלטים בליווי סלסלת שתי לחמניות/ג'בטות מלחם לבן. הסלטים - ארבעה במספר - לא ריגשו בעליל: חצילים בטעם סביר, כרוב וגזר מצ'עממים, טחינה ירוקה שאין טעם לבזבז עליה מילים וסלט עגבניות אף משמים ממנה. מאחר שאין מנות ראשונות בעסקיות של ימאקה, נותרנו שבויים בידי הערכת סלטים הבינונית ללא חלופה לדבר מה טעים ומרגש יותר.

המתנו למנות העיקריות - פילה בורי צרוב על הפלנצ'ה בקרם כרישה ויין לבן על ראגו ירקות גינה ופילה סלמון צרוב עם אטריות שעועית, בוקה ירקות גינה ברוטב שום וואסבי. פילה הבורי הוסתר תחת מעטה של קרם כרישה מלוח עד כדי חוסר יכולת להתקדם עמו לשום מקום, מה שהותיר זמן לנסות את הראגו גינה, שסבל מדלות טעמים וזאת בלשון המעטה. המלצר, שהגיע כדי לברר מה קורה עם המנה המיותמת על הצלחת והציע כמובן להחליף אותה, הגיע מאוחר מדי, שכן בזמן ההמתנה ניקרנו בחוסר עניין בסלמון, שעל אף שהיה טרי, עסיסי וטעים, היה אף הוא נטול השראה והתוספות שליוו אותו היו בינוניות ומטה.

לקינוח (שאינו כלול בעסקה) סירבנו מחוסר חשק כללי להישאר במקום. אחרי הכול, באזור הרצליה פיתוח העתיר מסעדות, יש חלופות הרבה יותר טובות לארוחה עסקית, לפחות אם לשפוט לפי הארוחה שאנחנו אכלנו.

Yamaka שנקר 16, הרצליה פיתוח, טלפון: 9562090-09 ארוחה עסקית: א'-ה' 12:00-17:00 מחירים: 45-69 שקל לערכת ארבעה סלטים (המכונים טאפאסים) לחם הבית, מנה עיקרית ושתייה קלה רמת אנרגיה אחרי האוכל: דורשת פיצוי שורה תחתונה: לשומרי הכשרות מגיע יותר