צניחת מניית שטראוס יוצרת הזדמנות

בפריזמה משאירים את המלצת ה"קניה" ומשאירים את מחיר היעד על 61 שקל הגבוה ב-30% ממחיר המניה בבורסה בת"א ; פריזמה: "המנייה נסחרת כיום בתמחור אטרקטיבי, בעיקר לאור עסקת TPG, אשר העניקה תג מחיר לפעילות הקפה"

האנליסטים של בית ההשקעות פריזמה משאירים את מחיר היעד למניית שטראוס על 61 שקל הגבוה בכ-30% לעומת מחיר הנעילה ביום ה'. בנוסף משאירים בבית ההשקעות את המלצתם למניית החברה על "קניה".

לדברי האנליסטים, מניותיה של שטראוס נסחרו בתקופה האחרונה במגמה שלילית, כאשר ברבעון השני רשמה המנייה ירידה של כ-8% ומתחילת השנה השלימה ירידה של כ-24%. הירידה במחיר המנייה נבעה מהדו"חות של הרבעון הראשון, שבו דיווחה החברה כי נפגעה מירידת שערו של הדולר מול השקל ומעליית מחירי חומרי הגלם.

גורמים אלו לדברי האנליסטים של פריזמה, גרמו לצמיחה נמוכה מהצפי בשורה העליונה ולשחיקת הרווחיות התפעולית לרמה של 9.1% לעומת 9.8% ברבעון המקביל.

בפריזמה אומרים כי "למרות הדוחות החלשים ברבעון השני ולמרות מחירי חומרי הגלם אשר מוסיפים להעיק על החברה, אנו בדעה כי המנייה נסחרת כיום בתמחור אטרקטיבי, בעיקר לאור עסקת TPG, אשר העניקה תג מחיר לפעילות הקפה".

נציין, כי במסגרת העסקה תשקיע קרן ההשקעות TPG כ-290 מיליון דולר תמורת 25% ממניות חברת הקפה (הכוללת את פעילות הקפה של שטראוס בארץ ובחו"ל"). ההשקעה משקפת לפעילות הקפה של שטראוס שווי של 1.005 מיליארד דולר לפני הכסף ושווי של 1.295 מיליארד דולר לאחר הכסף.

בפריזמה הוסיפו כי בדיקת תמחור העסקה מראה כי היא התבצעה לפי מכפיל של 13 על הרווח התפעולי ומכפיל של 10 על ה-EBITDA של פעילות הקפה ב-2007. אם יבוצע תמחור דומה לפעילות בישראל נקבל כי שווי הפעילות צריך לעמוד על 3.6 מיליארד שקל.