הסטודנטים: התפוצץ המו"מ עם מיעוט בעלי המניות באיסתא

התאחדות הסטודנטים פנתה לפני שבועיים לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בדרישה להוציא צו מניעה זמני כנגד ההחלטות שהתקבלו באחת מאסיפות בעלי המניות האחרונות לפני כחודש וחצי

עורך הדין בועז בן צור, נציג התאחדות הסטודנטים, בעימות המשפטי עם מיעוט בעלי המניות בחברת איסתא , הודיע היום על פיצוץ השיחות שנועדו להביא לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט בין הסטודנטים לבעלי המניות.

לפני כשבועיים, פנתה התאחדות הסטודנטים הארצית, בעלת השליטה בחברת איסתא, לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בדרישה להוציא צו מניעה זמני כנגד ההחלטות שהתקבלו באחת מאסיפות בעלי המניות האחרונות לפני כחודש וחצי. התאחדות הסטודנטים טענה כי נמנע באותה ישיבה מיו"ר ההתאחדות הסטודנטים, בועז טופורובסקי, להשתתף בישיבה, ולקחת חלק בהצבעותיה, מסיבות בירוקרטיות (דרישה לאישור על אחוז המניות שבבעלות הסטודנטים) למרות היות הסטודנטים בעלי השליטה.

מדובר היה בישיבה חשובה. סדר היום שלה כלל הצבעה על איחוד בין מניות הבכורה למניות הרגילות של החברה. צעד שכזה היה מדלל את זכות ההצבעה של התאחדות הסטודנטים מ-50.8% ל-43.5% ומביא לאובדן זכויות שליטתה בחברה. בסופו של דבר הוחלט שלא להצביע בנושא רגיש שכזה ללא בעלי השליטה, אך התקבלו החלטות אחרות, דוגמת הכפלת שכר יו"ר הדירקטוריון, בתוספת בונוס שיקבע לפי היקף הרווח הנקי.

פניה לבית משפט יצרה מצב 'מוזר' בו בעל השליטה, מבקש להוציא צו מניעה כנגד החלטות שהתקבלו למעשה, בחברה שלו. בדיון שהתקיים בבית המשפט, ניתן לצדדים פרק זמן של שבוע, להגיע להבנות, ואם לא יצליחו בכך, בית המשפט יתערב.

לאחר שמשך הזמן הוארך, יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, בועז טופורובסקי אמר בתגובה כי "למרות החששות של הסטודנטים נתנו הזדמנות לבעלי מניות המיעוט להגיע עימנו להסכמה בנוגע לפעולות הנדרשות בחברת איסתא. לצערי בחרו בעלי מניות המיעוט בטקטיקה של משיכת זמן ובמשך שבועיים וחצי לא דנו בצורה רצינית באף אחת מהנקודות שהעלנו. אי לכך, אנו חוזרים ומבקשים מביה"מ לתת צו מניעה על ההחלטות שנעשו במחטף באסיפה הכללית האחרונה של בעלי מניות איסתא ליינס בע"מ. הסטודנטים, בעלי מעל 50% מזכויות ההצבעה בחברה, יעשו הכל בשביל לדאוג שרצונם בחברה יתקיים וכי החברה תתפתח, תגדל ותייצג את האינטרסים של בעלי המניות."

יצויין כי העימות פרץ בעקבות אסיפה סוערת במיוחד של בעלי המניות של חברת התיירות איסתא, שהתקיימה לפני כ-3 שבועות. לאחר שנמנע מיו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, בועז טופורובסקי, להשתתף באותה אסיפה, פרצה קטטה בינו לבין בעלי מניות נוספים, ביניהם ניצב בדימוס אבי דותן. הכניסה נמנעה מטופורובסקי בטענה שהתאחדות הסטודנטים לא הגישה בזמן מסמכים על היקף האחזקות של ההתאחדות בחברה.

טופרובסקי טען אז, כי מדובר בתרגיל שנועד לאפשר ביצוע מחטף בחברה. אולם בחברה טענו, כי מניעת הכניסה הייתה מסיבה מהותית ולא טכנית.

תגובת איסתא (יום ג'): "אמש הודיעו הצדדים לבית המשפט כי הם לא הגיעו להבנות ביחס לנושאים שבמחלוקת. לאור זאת, תוגש עמדת הצדדים לבית המשפט תוך 20 יום. טרם נקבע מועד לדיון בעניין, אך דיון כאמור לא יתקיים לפני יום ד', ה- 6 באוגוסט, בהנחה ועד אז לא יגיעו הצדדים להסכמות. מחברת איסתא נמסר כי החברה מאמינה שבעלי המניות יגיעו להסכמות לטובת החברה וכלל בעלי מניותיה".