רה"מ אולמרט ייחקר ביום ו' בפרשת טלנסקי בפעם השלישית

חקירתו, שתיערך במעונו הרשמי בירושלים, תחל בשעה 10:00 וצפויה לארוך כשעתיים

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ייחקר ביום ו' הקרוב בפעם השלישית בפרשת טלנסקי, בה הוא חשוד בעבירות של קבלת שוחד והפרת אמונים. חקירתו, שתיערך במעונו הרשמי בירושלים, תחל בשעה 10:00 וצפויה לארוך כשעתיים.

בחקירתו זו צפויים החוקרים לעמת את אולמרט עם כל חומר החקירה שנאסף עד כה בפרשה, ישן וחדש כאחד. מדובר בחומר הראשוני שנאסף וכן בחלק מממצאי חיקור הדין שנערך בימים אלה בארצות-הברית.

שני חוקרים של היחידה הארצית לחקירות הונאה, רפ"ק צחי חבקין ורפ"ק ליאור רייס, שיצאו לארצות-הברית לפני כשבועיים, טרם סיימו את מלאכתם. הם תחקרו גורמים מתחום הבנקאות והמלונאות בניו-יורק, וושינגטון ולאס-וגאס, ואספו מסמכים שונים שחלקם כבר הועברו לישראל.

החשוד במתן השוחד, המיליונר האמריקאי מוריס טלנסקי, צפוי לשוב לישראל בימים הקרובים כדי להיחקר ביום ה' בשבוע הבא על-ידי פרקליטיו של אולמרט בחקירה נגדית, במסגרת העדות המוקדמת שמסר בבית המשפט.

בפרקליטות ממשיכים לנסות ולרכז כוחות לטיפול בפרשת טלנסקי. כזכור, בפרקליטות התלבטו אם לאחד את פרשת טלנסקי עם פרשת מרכז ההשקעות, שבמרכזה עומדים היחסים בין ראש הממשלה אולמרט לעו"ד אורי מסר, אך לבסוף הוחלט להתמקד בפרשת טלנסקי, כדי לגבש כתב אישום במהירות האפשרית.

לפי שעה הוחלט שלא לוותר עדיין על האפשרות לגבש כתב אישום בחשדות החמורים יותר ובהם שוחד, ולכן אין כוונה להתמקד בחשדות שנראים כעת "בטוחים" כגון הלבנת הון ועבירות על חוק מימון מפלגות. עם זאת, גורמים המקורבים לחקירה העריכו שבסופו של דבר יתמקדו המשטרה והפרקליטות בחשדות של הפרת אמונים, הלבנת הון, עבירות מס ועבירות על חוק מימון מפלגות.