לחזור לבסיס

כל עוד נמשיך להתלהב מטכנולוגיות חדשות, נמשיך להתעלם מהשינוי האמיתי שאנחנו חייבים לעבור: מהפכה בתפיסה הכוללת של מהי עבודת שיווק טובה

אם כל הכבוד לכל הכלים החדשים, לכל הפלטפורמות המדהימות המטרה האמיתית היא לא שהשיחה תהיה בין מדיה אחת לאחרת. הדיאלוג האמיתי חייב להיות בינינו לבין הצרכן. זה אולי נראה כמו ניואנס קטן אבל הוא מייצג את התפיסה השגויה של עולם השיווק, את ההתעקשות של עולם הפרסום להתחרות מול עצמו - ולא מול העולם האמיתי. כל עוד נקודת המוצא תהייה "לייצר תוכן שמדבר בכל הפלטפורמות", נמשיך לפספס את העיקר והוא: "לייצר תוכן שמדבר עם ואל הצרכן". כל עוד נמשיך להתלהב מטכנולוגיות חדשות נמשיך להתעלם מהמהפכה האמיתית שאנחנו חייבים לעבור - מהפכה בחשיבה ובתפיסה הכוללת של מהי עבודה שיווקית טובה.

עד לפני זמן קצר האמנו כולנו שאנחנו יכולים וצריכים לייצר הפרעה מספיק גדולה ובולטת כדי שהצרכן ישים אלינו לב. כלים חדשניים הצטרפו לארגז הכלים, איזה כיף. האינטרנט והסלולר מאפשרים לנו להגיע לכל אחד בכל מקום, בכל זמן. הצלחת להתחמק מברייק הפרסומות? אנחנו נמצא את הדרך להגיע אליך, להכריח אותך לשמוע את מה שיש לנו להגיד, ואם רעיון משלב ומקדם את המסר במספר פלטפורמות - הללויה.

בואו נשים לרגע בצד את ה-cross platform strategy ונתמקד ב-cross people strategy כי השאלה האמיתית היא האם הרעיון, התוכן, מדבר עם ואל אנשים. במקום להתמקד במספר הפלטפורמות שבהן "מדבר" הרעיון, נתמקד במספר האנשים שאיתם ואליהם מדבר הרעיון. כי זה בעצם המדד האמיתי - רעיונות טובים מצליחים לקנות זמן של אנשים. המשוואה היא פשוטה.

ככל שרעיון טוב יותר - יותר אנשים מוכנים להקדיש לו יותר זמן.

המהפכה האמיתית לא התרחשה בעולם התקשורת. המהפכה האמיתית התרחשה בעולם האמיתי. לכל אחד מאיתנו יש היום הרבה יותר דברים לעשות מאשר זמן לעשות אותם. "אין לי זמן" הוא כבר מזמן לא תירוץ, אלא המציאות של כולנו. אנחנו באמת לא יכולים להספיק הכול, וככל שיש לנו יותר אפשרויות הבחירה נעשית מהירה וקטלנית יותר. כמות הזמן הנתונה לכל אחד מאיתנו לא משתנה ובעולם שמציע הרבה יותר אפשרויות מאי פעם, ההחלטה לעשות דבר אחד, משמעה שיש לך פחות זמן לעשות דברים אחרים. בכל פעם שאנחנו מבקשים מהצופה 30 שניות כדי שייחשף לפרסומת, או כמה דקות שישוטט באתר, או אפילו לקרוא הודעת סמס, אנחנו מבקשים לקנות ממנו את היקר מכל - זמן.

בניגוד למה שנהוג לחשוב אנשים לא אוהבים או לא אוהבים פרסומות - הם שונאים שמבזבזים להם את הזמן. הראשונים לזפזפ הם גם הראשונים להעביר לחבר פרסומת מדהימה עם המלצת "חובה". אותם אנשים בדיוק שלא מוכנים לתת לנו 30 שניות פאסיביות אומרים לנו - תעשו תוכן שאני אוהב ואהיה מוכן לתת לכם הרבה מעבר ל-30 שניות, מרצוני החופשי ולא כי הכרחת אותי, אני אראה אותה, ואפילו אשקיע זמן נוסף ואמליץ לחברים. ותזכרו - אני לא עושה את זה כי הטכנולוגיה מאפשרת, או בגלל הפלטפורמות השונות אלא כי הרעיון מספיק טוב. *

הכותב הוא מנכ"ל jwt, השתתף בצוות החשיבה של ועידת תקשורת ונתח שוק 2008