לאחר תקופה של נתק: נמרודי ואדלסון שוב מנהלים מו"מ על "מעריב"

במקביל מנהל עופר נמרודי מגעים עם עמוס שוקן למיזוג תפעולי בין "מעריב" ל"הארץ" ; גורמים המקורבים למו"מ מציינים כי מדובר במגעים מתקדמים

על אף המגעים המתקדמים בין עופר נמרודי לבין קבוצת "הארץ" לביצוע שיתופי-פעולה בין "מעריב " ל"הארץ", ממשיך נמרודי לנהל מגעים למכירת "מעריב" למיליארדר שלדון אדלסון, זאת לאחר תקופה ארוכה של נתק במגעים בין השניים, כך נודע ל"גלובס".

גורמים המקורבים למשא ומתן מציינים כי מדובר במגעים מתקדמים, זאת על אף שהיו עליות ומורדות בהיקף המגעים בין השניים במהלך השנתיים האחרונות. לאחרונה שהה אדלסון בישראל, דבר שככל הנראה זירז והאיץ את המגעים ביניהם, זאת לאחר נתק שנוצר לפני כארבעה חודשים.

עצם העובדה כי במקביל מנהל נמרודי מגעים גם לשיתופי פעולה מול "הארץ", יכולה לעלות את שוויו של "מעריב" ולשפר משמעותית את ההצעה של אדלסון לרכישת "מעריב". מבחינה זו מדובר במהלך עסקי מוצלח של נמרודי אשר מצליח בתקופה זו לעלות את שוויו של העיתון.

נציגו של אדלסון בישראל סירב להגיב על הידיעה. עד למועד פרסום הידיעה לא נמסרה תגובתו של נמרודי.

כפי שפורסם לאחרונה ב"גלובס", פירמת רואי החשבון KPMG סומך-חייקין נשכרה על-ידי "הארץ" ו"מעריב" לשם ביצוע הערכת שווי לשני העיתונים, זאת כחלק ממהלך של בחינת מיזוג תפעולי בין השניים הכולל בשלב זה את ההפצה, הלוחות ושירות הלקוחות.

לצורך המיזוג התפעולי, במידה וייצא אל הפועל, צפויים העיתונים להקים חברת הפצה משותפת, כמו גם חברת שירות לקוחות וכן גוף אחד שירכז את הלוחות אשר יופצו בשני העיתונים במקביל. לא מן הנמנע כי בנוסף ללוחות יבוצע גם מיזוג במקומונים כך שתפעל רק חברת מקומונים שתחלק את עיתוניה הן בתוך "מעריב" והן בתוך "הארץ". מגעים אלה בין "מעריב" לבין "הארץ" שבשליטת עמוס שוקן מתקיימים מזה מספר חודשים.

מזה כשנתיים שנמרודי ואדלסון מקיימים מגעים ביניהם. בחלק מהפעמים הסתיימו המגעים בטונים צורמים וזאת לאחר שהפערים הכספיים היו גבוהים. אולם, בסבב הנוכחי ככל הנראה יש הסכמה עקרונית לסכומים, לפיהם אדלסון עשוי לשלם על "מעריב" סכום של כ-90 מיליון דולר.

לפני כשנתיים, בתום המשא ומתן עם נמרודי, הבהיר אדלסון כי הצעתו לרכוש את "מעריב" הייתה לפי שווי של כ-110 מיליון דולר, כולל נדל"ן השייך לעיתון, ואילו גורמים המקורבים ל"מעריב" טענו כי אדלסון הציע לשלם 125 מיליון דולר, לא כולל נדל"ן. נמרודי מצידו דרש סכום של כ-180 מיליון דולר, לא כולל נדל"ן.