יורוקום דוחקת באטיאס להתערב בסכסוך בין בזק לרשות ההגבלים על האחזקות ב-yes

כפי שפורסם ב"גלובס", אטיאס כבר הצהיר כי הוא מתכוון לפנות לרשות ההגבלים ולנסות לשכנע אותה שתאשר את המיזוג בין בזק ל-yes תחת תנאים

יורוקום דוחקת בשר התקשורת, אריאל אטיאס, להביע את עמדתו במסגרת ערעור בזק נגד רשות ההגבלים העסקיים, המתנגדת להגדלת אחזקות בזק בחברת yes. ביורוקום, המחזיקים ב-32.6% מחברת הלוויין, מצפים כי אטיאס יתערב בדיון וזאת על מנת שניתן יהיה לשכנע את בית הדין להגבלים עסקיים, הדן בסכסוך, להגיע להכרעות בערעור בעיקר בגלל שהזמן אינו פועל לטובתה של יורוקום במקרה הזה.

כפי שפורסם ב"גלובס", אטיאס כבר הצהיר כי הוא מתכוון לפנות לרשות ההגבלים העסקיים ולנסות לשכנע אותה שתאשר את המיזוג בין בזק ל-yes בתנאים, כפי שהמשרד סבור. מציאת הסדר לאישור המיזוג בתנאים יוביל את בעלי השליטה ב-yes - יורוקום ובזק - להיכנס לתהליך של התמחרות סביב רכישת השליטה בחברה. כל אחת מהן הצהירה שבכוונתה לרכוש את מניותיה של השנייה אך ללא הכרעה של בית הדין לגבי תנאי המיזוג, לא ניתן להתקדם במו"מ.

טענתה העיקרית של יורוקום, ואטיאס כבר אמר שהוא מבין אותה בעניין, אומרת שהיא לא מוכנה שבזק תהיה בעלת השליטה ב-yes (באמצעות הגדלת אחזקותיה דרך אופציות שקיבלה בעבר), כשבמקביל היא מקימה רשת תקשורת קווית חדשה שתספק שידורי טלוויזיה שיתחרו בפלטפורמת הלוויין (IPTV - טלוויזיה מבוססת אינטרנט). לטענת יורוקום, השליטה של בזק בשתי פלטפורמות במקביל היא רעה חולה שתוביל לכך שבזק "תנוון" את חברת הלוויין, כדי להעביר יותר ויותר מנויים לרשת החדשה שהיא מקימה.

אטיאס, כאמור, כבר הביע את עמדתו הקוראת לפירוק השותפות ב-yes, והבטיח שיפעל מול רשות ההגבלים בעניין אך כנראה שטרם עשה זאת. זו הסיבה שביורוקום הבהירו שבכוונתם לפעול ולהתערב בוויכוח, שעשויות להיות לו השלכות על הענף, זאת לאור עמדת השופטים כי הצדדים צריכים להגיע לפשרה ביניהם. *