יפות שבא לבכות

כך תהפכו את בנותיכם ליצורים מטופשים שכל עיסוקם בצריכה היסטרית של מוצרי אופנה, יופי, טיפוח ופלסטיקה

"מועדון וינקס", כך כתוב בויקיפדיה, "היא תוכנית טלוויזיה איטלקית מצוירת המשודרת בישראל בערוץ הילדים. בסדרה מסופר על שש פיות הנלחמות במספר רשעים כדי להציל את עולמן הקסום".

אבל עובדה לא פחות חשובה, ומשום מה כלל אינה מוזכרת בויקיפדיה, היא שמבחינת המראה הפיזי שלהם שש הפיות המצוירות הללו, שהן כמובן דמויות ההזדהות לילדות האמורות לראות את הסדרה, הן כולן עד אחת וריאציות של מוטציות נשיות מפלצתיות בסגנון עדות הבארבי והבראץ, וגרוע מהן.

הן כולן גבוהות, אבל גבוהות באופן מעוות, עם רגליים ארוכות שמהוות שני שליש מגובה גופן. הן כולן רזות, אבל רזות באופן חולני, ממש חולני, שכן הן כולם אנורקטיות, ולולא היו מצוירות היו כולן מאושפזות. לכולן יש עיניים ענקיות ומלוכסנות, שנראות כאילו יצאו תחת ידיו של פלסטיקאי מטורף, ופיות שכל-כולם שפתיים נפוחות ומפתות כמו בסרטים פורנוגרפיים.

זה באשר לגוף. ומה באשר לנפש ולשכל? הנה התשובה העילגת של ויקיפדיה: "כל 3 העונות, מועדון וינקס יחד עם המומחים של המזרקה האדומה והפיקסיות, נאבקים יחד נגד המכשפות אייסי, דארסי וסטורמי מבית הספר 'המגדל המעונן' ונגד הלורד דרקר שרוצה להרוס את העולם הקסום". ובתרגום לעברית: טמטום מוחין גמור, שכל-כולו קשקושי שטות והבל ורעות רוח. כלומר, אם נביט בסדרה הזאת כסדרה חינוכית - וכל סדרת טלוויזיה, קל וחומר סדרה לילדים, היא סדרה חינוכית - הרי שהיא מחנכת, באופן עקבי ועמוק, את ילדותינו לשאוף להיות מוטציות גופניות מעוותות חסרות מוח, ואת ילדינו היא מלמדת שהעולם הריק והמטומטם הזה הוא אכן עולמן "הקסום" של הנשים.

בין אם בכוונה גמורה ובין שרק מתוך התכוונות, כל מערכת הדיכוי המכבשית הזו מכוונת להפוך את ילדותינו הקטנות לשפחות בוגרות, שכל או עיקר עיסוקן יהיה בצריכה, היסטרית כמה שיותר, של מוצרי אופנה, יופי, טיפוח ופלסטיקה, לצורך שימורו הנצחי-עלק של עולמן "הקסום". לפיכך ישקיעו הילדות שיצמחו לשפחות כמה שיותר מזמנן ומכספן בשאיפה הבלתי-אפשרית להידמות, בכל נפשן ומאודן, לפיות-המפלצות של מועדון וינקס, לשמחתם ורווחתם של תאגידי האופנה והקוסמטיקה, שאם לא הם המציאו את "מועדון הוינקס", אז אני פורש לדוגמנות.

עתה מצטרף להטפשת המוח המשעבדת הזאת, גם ספר, ספר במתכונת אלבומית - "ספר האופנה", שכל כולו עוסק בהלבשת שש הפיות הנשיות המעוותות הללו בבגדים ובאביזרים, ושכל הווייתו היא להכניס את ילדותינו עולות הימים לעולם מוצרי הצריכה הנשיים, כדי שתיכלאנה בו עד קץ ימיהן, ותעשרנה עד סוף הדורות את קופות הצדקה של תאגידי האופנה והקוסמטיקה.

גועל נפש זה כלב ליד הזבל הזה. *

"ספר האופנה", ללא ציון שם מחבר, מאייר ומתרגם, הוצאת PMI