מחוברים אוף-ליין

שירות חדש של יאהו מאפשר גישה למייל בלי להיות מחוברים לאינטרנט, וגם: אנציקלופדיה בריאה ועימותים ברשת

1. יאהו תומכת ב-Gmail

חברת האינטרנט יאהו ממשיכה להשיק שירותים, האחרון שבהם מאפשר להתחבר לתיבת המייל מבלי להיות מחוברים לאינטרנט. זאת, באמצעות שולחן העבודה של Zimbra הנגיש למערכות ההפעלה,Windows Mac ו-Linux. יאהו רכשה את חברת הדואר האלקטרוני Zimbra בספטמבר 2007 תמורת 350 מיליון דולר, ושולחן העבודה של החברה מתבסס על מוצר המעבדה של מוזילה, Prism. עד היום יאהו הציעה את השירות רק לבעלי חשבונות הפרימיום שלה, אולם כעת הוא יוצע לכולם, ובחינם. השירות נמצא כיום בגרסת בטא, והוא גם תומך בחשבונות דואר אלקטרוני של Gmail ו-AOL.

2. אנציקלופדיה בריאה

מעטים הגולשים שלא השתמשו במידע העצום שקיים ברשת במטרה למצוא מידע רפואי. אתר חדש בשם MedPedia (medpedia.com), שנמצא כעת בגרסת בטא סגורה, שואף לספק את הפלטפורמה הכי עדכנית בתחום. האתר הוא מעין אנציקלופדיה רפואית שיתופית, המוצעת לגולשים בחינם. על-מנת שהמידע שמופיע בה יהיה מעודכן ומדויק, אלמנטים קריטיים בתחום הרפואה שמתפתח כל הזמן, יוצרי ועורכי התוכן צריכים להיות רופאים או בעלי דוקטורט, והתוכן יגיע ממספר בתי-ספר לרפואה וארגונים ממשלתיים בתחום. התוכן יוצג בשני אופנים: טקסטים הכתובים בצורה נהירה ופשוטה לכלל קהילת הגולשים, לצד תוכן המנוסח באופן מקצועי יותר, ויאפשר גם לייצר דיון סביבו. עדיף פשוט להיות בריאים.

3. לשלם באינטרנט

בארה"ב ובמדינות רבות אחרות, PayPal, שירות התשלומים באינטרנט, משגשג מאוד. אולם לגולשים הישראליים, השימוש בשירות הוא מוגבל שכן אין באפשרותם למשוך את הכספים ישירות לחשבון הבנק הפרטי בשלב זה. שירות ישראלי חדש, פלא-פיי (pelepay.co.il), מאפשר לכל בעל אתר או עסק לגבות תשלומים בכרטיסי אשראי תוך מספר דקות, ללא צורך בחשבון בחברות האשראי או בחברות סליקה חיצוניות. משתמשים יכולים להירשם לאתר חינם, לגבות תשלומים בכל כרטיסי האשראי, ולקבל את הרווחים ישירות לחשבון הבנק בסוף כל חודש. עלות השירות היא עמלה הנעה בין 3%-5% בגין ההכנסות בפועל בלבד. השירות גם מאפשר לחייב את כרטיסי האשראי אוטומטית, באמצעות סיסמה אישית לטלפון הסלולרי, מבלי שיהיה צורך למסור את פרטי כרטיס האשראי למוכר.

4. עימותים ברשת

אוהבי הוויכוחים וגולשים שאוהבים להיות פרקליטו של השטן סתם בשביל הכיף, ודאי ימצאו עניין באתר חדש שעלה לאוויר בשבוע שעבר - Opposing Views (opposingviews.com). האתר מספק פלטפורמה שבה יכולים מומחים בתחום מסוים להתעמת האחד מול השני בכל נושא שהוא, החל מההתחממות הגלובלית וכלה בנושאים של מדיניות החינוך. הגולשים מצידם, יכולים להגיב ולהצביע עבור הצד שהצליח לשכנע אותם, ובעיקר לקבל אינפורמציה חשובה, לצד פרשנות מקצועית, בנושאים בהם הם מתעניינים.

כל ויכוח מחולק למספר נקודות מרכזיות, והגולש יכול לבחור איזה חלק מעניין אותו יותר ולהקליק עליו. המומחים יכולים לצרף קטעי וידיאו או לינקים למידע נוסף. עימות אחד שכבר התרחש באתר היה בין היועצים של שני המועמדים לנשיאות ארה"ב, ג'ון מקיין וברק אובמה, סביב השאלה למי יש את התוכנית הכלכלית הטובה ביותר. החברה, שקמה ב-2007, גייסה עד כה 1.5 מיליון דולר מאנג'לים פרטיים, ואת ההכנסות היא מקווה לעשות מפרסומות, ומהצעת תוכן מחקרי רלוונטי בתשלום.