נהרס מבנה לשימור במרכז ירושלים - היזם יבנה שני בנייני מגורים

מדובר במבנה היסטורי משנות ה-20, בעל משמעות בהיסטוריה של החינוך בירושלים; עיריית ירושלים: הסוכנות היהודית מכרה את המגרש לאפריקה ישראל

הרס נוסף בירושלים: הבניין ההיסטורי ברח' הרב קוק בבירה נהרס בסוף השבוע (יום ה'). המבנה מסומן לשימור מאז שנת 1968, והריסתו מהווה פגיעה חמורה במרקם הייחודי של המתחם במרכז העיר.

מדובר במבנה היסטורי משנות ה-20, בעל משמעות בהיסטוריה של החינוך בירושלים - הוא שימש בעברו כבית יתומים של הרצברג, אח"כ שימש כבית ספר למל בגרסתו השנייה, לאחר שעבר מהעיר העתיקה, ולאחרונה הוא שימש את בית הספר אנקורי ללימוד לבגרויות.

המבנה שכן במרכז העיר, כחלק ממכלול של מבנים לשימור, צמוד לחצר הרב קוק וליד בית אנה טיכו, מכללת הדסה ועוד מבנים רבים ומיוחדים ברחוב הרב קוק וברחוב הנביאים, השוכנים במתחם הייחודי.

השטח המדובר נמכר ליזם פרטי, כשבתכנון פרויקט מגורים גדול, ככל הנראה של שני בניינים בני 8 קומות או יותר.

המועצה לשימור אתרי מורשת מסרה: "אנו מזועזעים מההחלטה על הריסת הבניין, ומביעים את תמיהתנו על כך שמבנה שהיה מסומן לשימור במשך 40 שנה - שונתה לפתע התב"ע ותוכניות הבינוי, מבלי שהובא הדבר לידיעתנו ולידיעת הציבור. מדיניות זו מוחקת אט אט את אופייה המיוחד של העיר. לפיכך אנו דורשים שתיפתח חקירה בנושא ויוסקו המסקנות המתבקשות".

עיריית ירושלים מסרה ל"גלובס" בתגובה: "השטח המדובר לא היה בבעלות העירייה, אלא בבעלות הסוכנות היהודית, אשר מכרה אותו לחברת אפריקה ישראל". לשאלת "גלובס" כיצד מלכתחילה מתאפשרת הריסת בניין לשימור, לא התקבלה תשובה.