מחברת "הארי פוטר" תתרום 8 מיליון דולר מהכנסות ספר חדש

"מעשיות בידל הפייטן", שהוזכר בעלילת "הארי פוטר" השביעי, יצא בראשונה במהדורה לאספנים ב-7 עותקים בלבד - שעבור אחד מהם שולמו 4 מיליון דולר ; הוצאה בריטית הודיעה כי תוציא אותו לאור במהדורה עממית

"מעשיות בידל הפייטן" (The Tales of Beedle the Bard) הוא ספר אגדות פרי-עטה של מחברת הסדרה "הארי פוטר", ג'יי.קיי. רולינג. קיומו של הספר ואחת האגדות המופיעות בו, נזכרים אגב עלילת הספר השביעי והאחרון בסדרה "הארי פוטר ואוצרות המוות".

בחורף שעבר, הוצג "מעשיות בידל" לציבור. אלה היו שבעה עותקים בלבד, כולם כתובים ומאיורים בידי הסופרת, וכרוכים בכריכת עור המעוטרת בכסף ובאבני חן. 6 עותקים רולינג חילקה לחברים, והעותק השביעי שהועבר למכירה פומבית דרך סותבי'ס, נמכר בדצמבר 2007 לחברת אמזון תמורת 4 מיליון דולר. רולינג העבירה את התמורה לקרן צדקה.


בשבוע שעבר נודע שהוצאת הספרים האנגלית בלומסברי תוציא את הספר בגרסה עממית, במחיר 13 דולר לעותק ושאמזון מתכוונת להפיק עותקים לאספנים שיחקו את מראה הספר המקורי, במספר מוגבל ובמחיר 100 דולר לאחד.

הסופרת הכריזה שתעביר 8 מיליון דולר ממכירות הספר בהוצאות ההמוניות לקרן צדקה.

כשפורסם "הארי פוטר" השביעי, בקיץ שעבר, הוא שבר את כל שיאי המכירות של קודמיו, מבחינת מספר הספרים שנמכרו והמהירות שבה הדבר קרה. עד היום נמכרו 350 מיליון עותקים של הספר השביעי בסדרה, והוא תורגם ל-65 לשונות.