ההסתדרות לביה"ד לעבודה: להורות לרשות השידור לשלם משכורות

הנהלת רשות השידור החליטה להלין את שכר חודש יולי לחלק מהעובדים ; רשות השידור: "מדובר בצעדים החיוניים לרשות להמשך קיומה בטווח המיידי"

למרות הצהרות על הידברות וניסיונות לפשרה, ההסתדרות מבקשת מבית הדין לעבודה צו מניעה נגד הלנת השכר של עובדי רשות השידור. העילה לבקשה, לטענתה, היא החלטה חד-צדדית של הנהלת הרשות להלין את שכר יולי 2007 לעובדים המשתכרים למעלה מ-6,000 שקל, כמו גם דחיית תשלום קצבת הביגוד וההבראה לכלל העובדים.

בהסתדרות טוענים כי החלטה חד-צדדית זו היא בניגוד למשא-ומתן המתנהל בין הצדדים. יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, אמר היום (ג'), עוד לפני הדיון בבית הדין לעבודה בירושלים, כי "הנהלת רשות השידור חצתה מבחינתנו את כל הקווים האדומים".

כאמור, בית הדין האזורי לעבודה בירושלים יקיים היום דיון בבקשת ההסתדרות למתן צו מניעה המורה לרשות השידור לשלם את משכורת חודש יולי לכלל העובדים במלואה ובמועדה ואת קצבת הביגוד וההבראה. בהסתדרות ציינו היום כי החלטה חד צדדית זו של הנהלת הרשות היא בניגוד למשא ומתן המתנהל בין הצדדים, בחסות ביה"ד לעבודה, באשר לרפורמה המתוכננת ברשות השידור על תנאי שכרם ועבודתם של עובדי רשות השידור.

בבקשת ההסתדרות לצו מניעה נאמר כי "זכותם של העובדים למלוא השכר במועדו הינה זכות חקוקה ובסיסית שאין נעלה ממנה. רשות השידור אינה יכולה לעשות דין לעצמה ולא לשלם את משכורות העובדים במלואן ובמועדן. זוהי תופעה פסולה שיש לעוקרה משורש".

יעקובי הוסיף ואמר כי "תשלום שכר אינו תלוי בחסדי המעסיק ומדובר בזכות יסוד של כל עובד. אני מקווה שבית הדין יורה לרשות לשלם את המשכורות לאלתר".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "בקשת צו מניעה מעיד על חוסר ההבנה למצבה הקשה של רשות השידור בימים אלה. לא מדובר ב'תרגיל' מצד הנהלת הרשות, אלא בצעדים החיוניים לה להמשך קיומה בטווח המיידי. כידוע לכל, רשות השידור עומדת בפני גרעון תזרימי של כ-70 מיליון שקל בשנה הנוכחית. המחסור התזרימי נובע בין היתר מדחיית תשלומים משנים קודמות, החזר מענק לאוצר בשל אי התקדמות בהליך הרפורמה, ועוד".