מי הדליף? גם נסרדישי שוקל לערוך בדיקת פוליגרף לעובדי רשות המסים

זאת בעקבות ידיעה שפורסמה בשבוע שעבר ב"גלובס" על מחלוקת בין רשות המסים לקסטרו לגבי הטבות מס שקיבלה

אחרי בזק וחברת חשמל, ששלחו או מתכוונות לשלוח את חברי הדירקטוריונים שלהן לפוליגרף בעקבות ידיעות שפורסמו ב"גלובס", הפוליגרף מגיע גם לרשות המסים: ל"גלובס" נודע כי מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, בוחן אפשרות לקיים בדיקת פוליגרף לעובדים ברשות, בעקבות ידיעה שפורסמה בשבוע שעבר ב"גלובס" על מחלוקת בין רשות המסים לקסטרו לגבי הטבות מס שקיבלה.

בעקבות הפרסום ב"גלובס", הוצע לנסרדישי לבצע בדיקת פוליגרף, שתכלול את הגורמים שנחשפו לחומר הלבנטי, בכדי לאתר את מקור ההדלפה. מרשות המסים נמסר בתגובה: "הצעה לערוך בדיקת פוליגרף למי שנחשפו לפרטים שפורסמו מתיק החברה אכן הועלתה בפני מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, והוא אכן שוקל אותה לאור החומרה שהוא מייחס להפרת חובת הסודיות, שהינה מאבני היסוד של מערכת המס. יחד עם זאת, טרם התקבלה החלטה סופית בעניין".

לפי הפרסום ב"גלובס", ברשות המסים טוענים כי קסטרו קיבלה הבטות מס שאינן מגיעות לה. הדבר עלה בבדיקת דו"חות שהגישה קסטרו לרשות. קסטרו נהנית ממעמד של מפעל מאושר, וזכאית לפטור ממס על הכנסותיה מייצוא. ואולם לטענת הרשות, בדו"חותיה נכללו הטבות מס מעבר לאלה שמגיעות לה. ככל הידוע, קסטרו כללה בדו"חות פטור ממס גם על הכנסות שאינן מייצוא. קסטרו טענה כי הדבר מגיע לה לפי אישור מכז ההשקעות. בתגובה ביקשה רשות המסים מקסטרו כי תשיג את אישור מרכז ההשקעות לחיזוק טענותיה.