הוארכה בחודש הקפאת ההליכים לנידר; השופט: יש אפשרות שהחברה תפורק

ביהמ"ש: "הפערים הגדולים בין נתוני החברה לגבי היקף חובותיה וערך נכסיה לבין נתוני הנושים, מביאים למסקנה כי אין בשלב זה אפשרות להכריע באופן ברור אם דין החברה להקפאת הליכים או שמא לפירוק"

בית המשפט המחוזי בירושלים האריך עד ל-11 בספטמבר את הקפאת ההליכים נגד חברת הנדל"ן נידר . כפי שנכתב ב"גלובס", הוא צירף את עו"ד קובי אמסטר כנאמן לצידו של עו"ד אמיר ברטוב והורה לשניים להגיש עד ל-3 בספטמבר טיוטת הסדר נושים או דו"ח מפורט ובו הערכת מצב החברה, וכן להקים אתר אינטרנט ובו מידע לציבור.

השופט יוסי שפירא ציין, עם זאת, כי הפערים הגדולים בין נתוני החברה לגבי היקף חובותיה וערך נכסיה לבין נתוני הנושים, מביאים למסקנה כי "אין בשלב זה אפשרות להכריע באופן ברור אם דין החברה להקפאת הליכים או שמא לפירוק (או תמהיל שונה יחד עם כינוס הנכסים, כמבוקש על-ידי בנק לאומי )".

שפירא ציין כי נושא מסירת דירות לרוכשים תוך ויתור על תביעות הדדיות, וכן העברת 805 אלף שקל מנחום רחמין, אחד מבעלי השליטה, אל חשבון בתו, "מצריכים בדיקה".

"יש לראות את התמונה כולה"

השופט הוסיף כי החוסרים והתמיהות שמעלה בקשת נידר להקפאה עשויים להוות שיקול חשוב בשאלה אם להקפיא הליכים או לא, אולם כאשר מנגד עומדים שיקולים אחרים להקפיא הליכים, "עומדת אל מולם משפחה אחרת של שיקולים המקבלים משקל מכריע. שיקולים אלה נוגעים ללחץ הזמן בו מצויה חברה פלונית, אם החל כבר המירוץ לחיסולה, והאם עצם פרסום הקפאת הליכים בציבור יכול לגרום לכך שתקרוס בגלל שגופים יפסיקו לסחור עימה".

לדבריו, מימוש נכסי נידר במצב כזה, כפי שמבקש בנק לאומי, עשוי לכסות את החוב לבנק אך לקפח את הנושים בדין קדימה והנושים הלא מובטחים. "יש לראות את התמונה כולה, לרבות בעייתם של הנושים הבלתי מוגנים, ספקים, עובדים וכו' ולשם כך יש להציג מתווה שיהא בו כדי לאזן בין הנושים השונים, בדרך שיציעו הנאמנים".