הרווח הנקי של גב-ים הוכפל והסתכם ב-59.2 מיליון שקל

המדובר ברווח נקי המיוחס לבעלי מניות של החברה ; זאת, בשל עליית השווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה, גידול בהכנסות מהשכרת מבנים וגידול בהוצאות המימון

חברת גב-ים , מקבוצת נכסים ובנין של IDB , מפרסמת היום (ה') תוצאות לרבעון השני של 2008. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה צמח ב-100.7% והסתכם ב-59.2 מיליון שקל, לעומת 29.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגורמים העיקריים שהשפיעו על הרווח הנקי הם הכנסה מעליית השווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה, גידול בהכנסות מהשכרת מבנים, גידול בהכנסות ממכירת דירות ומקרקעין וגידול בהוצאות המימון של החברה.

ברבעון זה הסתכמו ההכנסות מהשכרת מבנים לסך של 68 מיליון שקל לעומת 58.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 16.4%. הגידול נובע הן מתוספת שטחים מניבים חדשים והן מעלייה בדמי השכירות הנגבים באתריה השונים של החברה. שיעור התפוסה בנכסים המניבים של החברה עומד על למעלה מ-95%.

ההכנסות מעליית השווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה הסתכמו בכ-102.8 מיליון שקל. בחודש יוני 2008 ערכה החברה הערכות שווי לנדל"ן להשקעה של החברה, בעיקר עקב שינוי משמעותי בתזרים המזומנים, הצפוי לנבוע מנכסי החברה, עקב היותם מושכרים בחוזים צמודי מדד וכן עקב עלייה ריאלית בדמי השכירות הנגבים מלקוחותיה של החברה. בעקבות הערכות השווי, נכון לתום חודש יוני, מוערך השווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה של החברה בסך של 3.53 מיליארד שקל.

ההכנסות ממכירת דירות ומקרקעין הסתכמו ברבעון השני ל-24 מליון שקל, לעומת 2.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע מגידול במסירת דירות ברבעון זה לעומת מסירת דירות בתקופה המקבילה אשתקד. בהתאם לכללי ה-IFRS, ההכרה בהכנסה נעשית עם מסירת דירות לרוכשים.

הרווח התפעולי זינק ב-141.3% והגיע ל-149.1 מליון שקל, לעומת 61.8 מיליון שקל ברבעון השני של 2007.

הוצאות המימון, נטו הסתכמו ב-56.3 מיליון שקל, לעומת 25 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם בסוף יוני ב-1.497 מיליון שקל והיווה כ-34% מנכסי החברה, לאחר חלוקת דיבידנד על-ידי החברה לבעלי מניותיה במהלך המחצית הראשונה של שנת 2008 בסך של 100 מיליון שקל.

רפי ביסקר, יו"ר גב-ים: "התוצאות הטובות לרבעון השני, אותן פרסמה החברה היום, משקפות את מדיניות השבחת הנכסים ועתודות המקרקעין שלה".

שרון שוופי, מנכ"לית גב-ים, ציינה: "הדוחות הכספיים של החברה משקפים גידול בכל תחומי הפעילות. הגידול בהכנסות מהשכרת מבנים נובע מתוספת שטחים מניבים חדשים, שבנייתם נסתיימה ומעלייה בדמי השכירות באתריה השונים של החברה".