FCR של גזית גלוב מלמדת את אקוויטי 1 שיעור: דיווחה על עלייה של 15% בתזרים התפעול הנקי

First Capital נדל"ן, חברת בת הקנדית של גזית גלוב, דיווחה על עלייה של 15% בתזרים תפעול נקיׁלרבעון השני, ועלייה של 3.9% בשווי נכסיה לרמה של 4.16 מיליארד דולר

First Capital נדל"ן, חברת בת של גזית גלוב, דיווח היום (ו') על עלייה של 15% ברווחי החברה (תזרים תפעול נקי)ׁלרבעון השני של השנה הנוכחית, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כן דיווחה החברה על עלייה של 3.9% בשווי נכסיה לרמה של 4.16 מיליארד דולר, וירידה של 2% בסך החוב על נכסיה שמגיע כעת לרמה של 53.6% מכלל הנכסים. הכנסות מהכשרה הגיעו 64 מיליון דולר לרבעון, עלייה של 6.3%

FCR היא חברת נדל"ן קנדית שפועלת בפיתוח ותפעול של סופרמרקטים ובתי מרקחת במרכזי הערים ברחבי המדינה. נוסף על כן, דיווחה החברה על עלייה של 15.9% בכמות החוזים שהתחדשו בתחוםפ הנדל"ן המניב. הממוצע להכנסה למ"ר היה 14.8 דולר, וגם כאן דיווח ההחברה על עלייה של 4.2%.

משבר הסאב-פריים בארה"ב שהחל בתחום הנדל"ן למגורים, מחלחל אט אט גם לנדל"ן המניב, בעיקר בארצות הברית אך גם בקנדה. עם זאת לגזית גלוב ו-FCR מאזן יציב ודוחות פיננסיים חזקים. בימים שרק מספר מועט של שחקנים יכול לגייס אשראי גדול, ובגזית גלוב לא מורידים הילוך.

כזכור, גזית גלוב השלימה בשבוע שעבר את רכישת מיינל האוסטרית, ובמקביל מעלות הורידה את דירוג האשראי של החברה. בהמשך S&Pצ ממעלות הורידה אף את דירוגה של אפריקה ישראל, דבר הגרם למהומות ורעש גדול, גם דרך אמצעי התקשורת.

"S&P מצאה לנכון להמיר את הדירוג שלנו לאור השלמת עסקת מיינל, ואני מבין אותם ומבין את שמרנותם, יש פה השקעה לא קטנה של 450 מיליון אירו, שזה ללא ספק מעלה את המינוף של החברה בטווח הקצר. העסקה הזו מיטיבה עם בעלי המניות ואנחנו מגדילים במיידית את תזרים המזומנים של הקבוצה. הדירוג שלנו לא רק יחזור, אלא גם ישתפר. הזמנים הרעים מיטיבים איתנו". כך אמר יו"ר גזית גלוב, חיים כצמן, במסיבת עיתונאים בה הודיעה הקבוצה על השלמת ההשקעה בחברת הנדל"ן המניב האוסטרית מיינל - Meinl European Land (MEL).