נאום ג'ון מקיין על גיאורגיה דומה מדי לערך בוויקיפדיה - האם זה רק מקרי?

המסקנות המתבקשות עבור אנשי ויקיפדיה היא שבמקרה של היבחרות מקיין לנשיא ארה"ב עליהם לעמוד עם יד על הדופק בעדכון הערכים באנציקלופדיה, כי זו עשויה להפוך למקור מידע חשוב עבור הממשלה בניהול משברים בינלאומיים

בהצהרה שהעביר לתקשורת המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, בה התייחס למלחמה המתלקחת בין גיאורגיה לרוסיה, התגלה דמיון מחשיד בין חלקים בנאומו לבין קטעים מתוך הערך העוסק בגיאורגיה בוויקיפדיה, האנציקלופדיה המקוונת.

האם האדם שמבקש לשאת בתואר מנהיג העולם החופשי עשה מעשה שעל מרבית תלמידי בית הספר היסודי נאסר לעשות בעת הכנת שיעורי הבית? להלן ההשוואה: בוויקיפדיה נכתב: גיאורגיה הייתה אחת הארצות הראשונות שאימצה את הנצרות כדתה הרשמית.

מקיין אמר: "גיאורגיה הייתה אחת האומות הראשונות לאמץ את הנצרות כדתה הרשמית".

עוד נכתב בוויקיפדיה: "אחרי המהפכה הרוסית בשנת 1917 זכתה גיאורגיה לתקופה קצרה של עצמאות בין השנים 1918-1921. תקופה זו נסתיימה עם פלישת הצבא האדום למדינה. גיאורגיה הצטרפה לברית המועצות ב-1922 וזכתה שוב לעצמאות לאחר התפרקות ברית המועצות ב-1991. שנותיה הראשונות לאחר עידן זה התאפיינו בחוסר יציבות ומשבר כלכלי".

ומקיין נאם: "לאחר תקופה קצרה של עצמאות אחרי המהפכה הרוסית, הצבא האדום כפה על גיאורגיה הצטרפות לברית המועצות בשנת 1922. עם התפרקות ברית המועצות בסוף המלחמה הקרה גיאורגיה זכתה שוב לעצמאות, אך שנותיה הראשונות התאפיינו בחוסר יציבות, שחיתות שלטונית ומשבר כלכלי".

אחד היועצים של מקיין, רנדי שיינמן, שימש במשך שנים כלוביסט של ממשלת גיאורגיה במסדרונות הסנאט. חבל שלא התייעץ איתו בנושא.

לא רק זאת, יום לפני שנשא מקיין את נאומו פירסם ה"ניו-יורק טיימס" סיכום מפורט ביותר של היסטוריית הסכסוך בקווקז. האם לא היו יכולים יועציו של מקיין להסתמך על העיתון?

המסקנות המתבקשות עבור אנשי ויקיפדיה היא שבמקרה של היבחרות מקיין לנשיא ארה"ב עליהם לעמוד עם יד על הדופק בעדכון הערכים באנציקלופדיה, כי זו עשויה להפוך למקור מידע חשוב עבור הממשלה בניהול משברים בינלאומיים. ויקיפדיה מתוחזקת כראוי עשויה אם כך לקבוע את גורלו של העולם.