קבוצת "אתרים" רוכשת 51% מפורטל הילדים "מומו הפרה" בכ-5 מיליון שקל

הפורטל הוקם על-ידי עמיחי שמש, שהיה אז תלמיד בן 14 ; לדברי החברה, 1.3 מיליון גולשים שונים מבקרים ב"מומו הפרה" מדי חודש

עונת הרכישות באינטרנט הישראלי מסרבת להסתיים, והיום (ב') הודיעה קבוצת "אתרים", שהיא רוכשת 51% מחברת "מומו הפרה", מפעילת הפורטל והרשת החברתית moomoo, הפונה לילדים ובני נוער. על פי הערכות בשוק, היקף העסקה מעניק ל"מומו הפרה" שווי שוק מוערך של כ-10 מיליון שקל.

"מומו הפרה" הוקם לפני כ-5 שנים על ידי עמיחי שמש, תלמיד בן 14 בזמנו. האתר הוקם בתחילה כאתר משחקים עבור חבריו ובהמשך צמח ושילב בתוכו רשת חברתית המאפשרת לילדים ובני הנוער להעלות עצמאית דפים של תוכן אישי. הפורטל, המיועד לגילאי 8-14, מאפשר לילדים ובני הנוער הורדות, סרטונים, מוסיקה, חידוני טריוויה, בדיחות וקומיקס. בנוסף, האתר כולל מגזין המיועד לבני נוער ומועדון.

לפני כשנה, רכש יניב חממי, בעלי אתר שירונט, 62% מהאחזקות באתר, ועמיחי שמש נותר עם 38%. לדברי החברה, עם השלמת הרכישה תחזיק קבוצת "אתרים" פורטלים, אתרי היכרויות ורשתות חברתיות בשווי כולל של כ-10 מיליון דולר ובהיקף של למעלה מ 2.1 מליון גולשים ייחודיים מדי חודש, מרביתם בני נוער. על פי החברה, "מומו הפרה" מונה 1.3 מיליון גולשים שונים בחודש, נתון המעיד על כך שכ-90% מהילדים ובני הנוער בגילאי 8-14 בישראל נחשפים מדי חודש לאתר.

שמש אמר בתגובה: "לאחר 5 שנים של הקמת האתר והפיכתו לאתר המוביל לילדים ובני נוער, החברה מעוניינת לשדרג אותו ולהצעידו קדימה בכל האספקטים וזו הסיבה לחבירה עם קבוצת 'אתרים'. אנו מצפים שהקבוצה תעשה ל"מומו" את מה שהיא עשתה לרשת החברתית שין1".

קבוצת "אתרים" היא קבוצת אחזקות והשקעות בתחום האינטרנט, שהוקמה ב-2007 על ידי אסף ורטהיימר (נכדו של סטף ורטהיימר), טל צבי נתנאל וארז שפץ. מאוחר יותר הצטרף לקבוצה גל בריל, לשעבר מנכ"ל האתר חבר'ה וכיום סמנכ"ל הפיתוח העסקי של הקבוצה. החברה מספקת פתרונות מקיפים לפלטפורמות אינטרנט וסלולר, והיא מחזיקה ביום ב-3 אתרי ווב 2.0: shin1, רשת חברתית לבני נוער בגילאי 12-18 שבו רשומים למעלה ממיליון גולשים ופעילים בו כחצי מיליון גולשים בחודש, okkupid, הגרסה העברית של מותג ההיכרויות הבינלאומי, ואתר "הגענו" (eganu.com), רשת חברתית ליהודים שמושתתת על חיבור למוזיקה ישראלית.

בתחילת דרכה של הקבוצה, החברה גייסה כ-1.2 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, בהם אריה סבן, דירקטור בשידורי קשת ואחיו של חיים סבן, יואב חרל"פ, מבעלי כלמוביל, ואיתי שטרום. החברה גייסה סכום נוסף מאותם משקיעים אך היזמים לא מוכנים לחשוף את הסכום המדוייק.

ורטהיימר, מנכ"ל קבוצת "אתרים", אמר בתגובה: "רכישת השליטה בפורטל הנוער הגדול במדינה היא נדבך נוסף בהפיכת הקבוצה לאחת משלוש קבוצות המדיה הגדולות בישראל. עם השלמת העסקה, קבוצת "אתרים" תחלוש על הפורטלים המרכזיים בישראל בהם נמצאים כמעט כל בני הנוער והילדים בגילאי 8-18, על כל המשתמע מכך. לדבריו, "הערך המוסף שלנו הוא גם ביכולת להגיע לבני הנוער וגם, ובעיקר, ביכולת ובידע שלנו לדעת ל'דבר' בשפה הנכונה לכל פלח גיל כערך מוסף לגולשים ולמפרסמים".

לדברי ורטהיימר הקבוצה תשדרג את "מומו" ברמת התכנים, ברמת הפיתוח העסקי, הניהול הפיננסי והשיווק, בהתבסס על הידע רב השנים והניסיון אותו צברו מנהלי הקבוצה. ורטהיימר הוסיף כי הקבוצה בוחנת כיום אופציות רכישה נוספות במטרה להעמיק את דריסת הרגל שלה בעולם האינטרנט.

נתנאל, סמנכ"ל השיווק של קבוצת "אתרים", אמר כי "הרכישה והגישה של הקבוצה לבני הנוער בישראל תאפשר לקבוצה להעניק ערך מוסף למפרסמים וכבר בימים הקרובים היא תצא בחבילות כוללות של פרסום". בריל, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת "אתרים", הוסיף: "אנו מאמינים בווב 2.0, וברצונם של הגולשים להראות, לדבר, להשפיע ולבוא לידי ביטוי. עם רכישת פורטל "מומו" נוכל להציע לילדים ולבני הנוער חיים וירטואליים מקיפים החל מגיל צעיר מאוד ועד הגיעם לבגרות".