יושבי הראש של אגודות הסטודנטים מאיימים: מאבק בממשלה אם שכ"ל יועלה השנה

יו"ר האגודות בת"א וירושלים קראו לסטודנטים שלא לשלם את שוברי שכר הלימוד החדשים, העומדים על כ-9,500 שקל במקום כ-8,600 שקל ; בועז טופורובסקי, יו"ר התאחדות הסטודנטים, ל"גלובס": "יש לנו הבטחה מפורשת של הממשלה ששכר הלימוד לא ישתנה בלא אישור שלנו"

אמש (ב') החליטו כל יושבי הראש של אגודות הסטודנטים לצאת למאבק נגד הממשלה, במידה ויוחלט על העלאת שכר הלימוד השנה. מהתאחדות הסטודנטים נמסר, כי המאבק יתרחש במידה ולא יוחלט על ביטול ההעלאה עד ה-7 בספטמבר. הסטודנטים מוחים על סירוב האוצר, הבא לידי ביטוי בחוק ההסדרים, לאשר הפחתה בשיעור 6% בשכר הלימוד, כנובע מדוח ועדת וינוגרד (ביחס לשנת 2001, במהלכו שכר הלימוד עמד על 11,400 שקלם).

במסגרת ועדת וינוגרד, הוחלט להוריד את שכר הלימוד בכמחצית בתוך 5 שנים. ה-14 בספטמבר הוא המועד האחרון בו אמורים הסטודנטים לשלם את שכר הלימוד. יושבי ראש האגודות בתל אביב וירושלים קראו לסטודנטים שלא לשלם את שוברי שכר הלימוד החדשים, העומדים על כ-9,500 שקל, במקום כ-8,600 שקל.

בועז טופורובסקי, יו"ר התאחדות הסטודנטים, אמר ל"גלובס": "אנו פועלים כדי שעד יום ראשון הממשלה תאשר את מלוא ההפחתה שצריכה להיות בשכר הלימוד כיום - בגובה כולל של 26%.

"אם עד יום ראשון הממשלה לא תאשר את זה, מבחינתנו זה כאילו אושרה העלאת שכר ונאלץ לצאת למאבק נגד הממשלה", אמר טופורובסקי. "יש לנו הבטחה מפורשת של הממשלה ששכר הלימוד לא ישתנה בלא אישור שלנו". בהתיחסו לאפשרות השבתה מצד הסטודנטים על רקע עשרות ימי השביתה שספגו הסטודנטים בשנה החולפת, אמר טופורובסקי: "למאבק יש הרבה אספקטים, ונצטרך לקבל החלטה בעניין. יש לנו ארסנל רחב של כלים, אנחנו יצירתיים ויודעים לעשות דברים מענינים. אני מקווה שלא נצטרך להוכיח שבלאגן אנחנו מסוגלים לעשות".

טופורובסקי, שימש יו"ר זמני בשלושת החודשים האחרונים מאז התפטרות קודמו בתפקיד, איתי שונשיין, על רקע ביקורת מצד ראשי אגודות הסטודנטים על התנהלותו. נציין, כי הלה נבחר אמש לשמש יו"ר התאחדות הסטודנטים למשך השנתיים הקרובות. טופורובסקי, בעל תואר ראשון במשפטים וכלכלה וכיום סטודנט לתואר שני באוניברסיטת תל אביב, שימש קודם להתמודדות על תפקיד יו"ר ההתאחדות יועץ שר הרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג.