זירת המט"ח: הדולר ירד ב-0.9% ושערו היציג נקבע ב-3.602 שקלים

האירו נחלש ב-1.4% ושערו היציג נקבע ב-5.1959 שקלים ; איזי פורקס: מעריכים שהירידה בדולר מהווה מימוש רווחים לעלייה החדה במחיר הדולר בשבוע וחצי האחרונים ושהמומנטום החיובי שבו נתון הדולר בתקופה האחרונה לא נעלם

השקל המשיך להתחזק היום מול שני המטבעות המובילים, הדולר והאירו, כשמול המטבע האירופאי הוא רשם התחזקות חדה יותר, ככל הנראה בשל ההערכות בשוק לגבי כוונתו של הבנק המרכזי של אירופה (ECB) להשאיר את הריבית במרחב האירו ברמה של 4.25%.

זאת מכיוון שמהלך הורדה יתפרש כהודאה בטעות שעשה הנגיד המרכזי של הבנק, כאשר החליט על העלאות ריבית מקודם יותר השנה - כך עולה מדו"ח שפירסם בנק ההשקעות ליהמן ברדרס.

אנליסטים בבנק ההשקעות האמריקני טוענים שה-ECB ימשיך לנמק את הרמות הגבוהות של הריבית בחששות מעליית מחירי הסחורות, ולהוריד את חשיבות של גורמים כמו משבר האשראי, ההטאה הגלובלית, וחולשת האירו.

המגמה היום היתה שונה מהמגמה שאפיינה את יום האתמול, אז רשם הדולר עלייה כנגד השקל, בדומה לעליות שרשם מול המטבעות המובילים בעולם כשהתחזק לשיא של 7 חודשים מול האירו ושל שנתיים מול הליש"ט, וזאת בהשפעת הירידה החדה שנרשמה אמש ברמת המחירים של הנפט שירדו אל מתחת ל-110 דולר לחבית עם שוך סופת ההוריקן גוסטאב, שהסבה נזקים קטנים מן ההערכות המוקדמות.

היום פורסם כי הכנסות המדינה הסתכמו מתחילת השנה ב-149.4 מיליארד שקל לעומת 150.2 מיליארד שקל. בתקופה המקבילה בחודש אוגוסט היה לממשלה עודף בסך של 0.2 מיליארד שקל. מתחילת השנה מסתכם העודף בפעילות הממשלה בסך של כ-2.2 מיליארד שקל לעומת עודף של 7.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מחר, כאמור, צפויה להתקבל החלטת הריבית בבריטניה וכן בגוש האירו. הנגידים קינג וטרישה צפויים להותיר את הריבית ללא שינוי - 5% בבריטניה ו-4.25% בגוש האירו.

בזירת המט"ח: הדולר נחלש היום במסחר הבין בנקאי ב-0.9% ושערו היציג נקבע ב-3.602 שקלים. האירו נחלש ב-1.4% ושערו היציג נקבע ב-5.1959 שקלים.

פריקו:

התחזקות הדולר אל מול המטבעות המובילים, הינה על רקע צניחת מחירי הנפט לעבר רמת 105 דולר לחבית נפט, אשר חיזקה את ההערכות לרמת אינפלציה גלובלית נמוכה ולמהלך של הפחתות ריבית ברחבי העולם. במהלך השנה האחרונה קוצצה הריבית בארה"ב בשיעור חד לעבר רמת 2% ועל פי ההערכות לא צפוי הפדרל ריזרב להמשיך במהלך של הפחתות ריבית.

בזירת המט"ח נמשכה התחזקות מול המטבעות המובילים וכן במסחר המקומי מול השקל, כאשר שערו היציג נקבע ברמת 3.635 שקלים. לאחר פרסום היציג הוסיף הדולר להתחזק בתנועה לעבר רמת 3.65.פקודות STOP LOSS שבוצעו סביב רמה זו, לצד היחלשות הדולר עקב נתוני מאקרו מאכזבים בארה"ב, תמכו בהיחלשות מהירה של הדולר אל מתחת לרמת 3.6 עם סיום המסחר.

Easy-Forex:

הדולר נסחר בתנודתיות מול השקל. בבוקר יום שלישי המשיך הדולר להתחזק מול השקל ושערו היציג נקבע ברמה של 3.635 אך לאחר קביעת היציג נחלש המטבע האמריקאי מול השקל אל מתחת ל 3.6 בחזרה. אנליסטים מעריכים שהירידה במחיר הדולר בשעות אחר הצהריים מהווה מימוש רווחים לעלייה החדה במחיר הדולר מול השקל בשבוע וחצי האחרונים ושהמומנטום החיובי שבו נתון הדולר בתקופה האחרונה לא נעלם.

אתמול חזרו השווקים בארה"ב לפעילות רגילה ופורסם מדד מנהלי הרכש בארה"ב שיצא בדומה לצפי בנוסף פורסמו הוצאות הבנייה שאכזבו מעט ונרשמה ירידה חדה מהצפי בהוצאות. היום יתפרסמו הזמנות המפעלים ויפורסם ספר הב'ז שמסכם את הפעילות הכלכלית בארה"ב במהלך חודש אוגוסט.

[לאתר המט"ח]