מסימני המיתון שזוחל לשוק לקוחות הרכב הפרטיים: היבואנים מעמיקים את ההנחות

לאחר שנים ארוכות של הימנעות עקרונית ממבצעי "טרייד-אין" מצטרפת גם יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, לאופנת המבצעים

לאחר שנים ארוכות של הימנעות עקרונית ממבצעי "טרייד-אין" מצטרפת גם יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, לאופנת המבצעים. החברה יצאה במבצע חדש בו היא מציעה טרייד-אין במחיר מחירון לרוכשים את המשפחתית קורולה בגרסאותיה השונות למעט גרסת ה"סאן" הבסיסית של ציי הרכב. הטרייד-אין מבוצע על ידי קבלנים חיצוניים ולא על ידי המערך של החברה עצמה. בחברה מוסרים כי "הטרייד אין הפך להיות כלי שיווקי הכרחי, שהביקוש לו מגיע מתוך השוק עצמו".

בענף מעריכים כי המבצע של טויוטה, ומבצעים מקבילים של יבואנים נוספים, נועדו להמריץ את המכירות לשוק הלקוחות הפרטיים, שמפגין בחודשים האחרונים דעיכה מוחשית. הירידה במכירות לפרטיים נובעת על פי ההערכות מההאטה הכללית במשק ומציפיות להמשך ירידות מחירים בינואר.

בין המבצעים העדכניים ניתן למצוא "בונוס" של גג שמש מהתקנה מקומית ומערכת GPS לרוכשי דגם הסובארו B3 הבסיסי ב-111 אלף שקל; מבצע מימון עם מקדמה של 35 אלף שקל בלבד ומערכת GPS מתנה לרוכשי ניסן טידה ומייקרה; אגרת רישוי, מיכל דלק מלא וקודנית בשווי יותר מ-2000 שקל לרוכשי דייהטסו סיריון ב-96 אלף שקל וכמובן מבצע "1+1" של וולבו במסגרתו ניתן לרכוש וולבו S80 ולקבל וולבו C30 ב-450 אלף שקל לשני הדגמים. בענף מעריכים כי ככל שיתקרב הרבעון השלישי לסיומו יעמיקו היבואנים את מבצעי ההנחות כדי להמריץ את תחלופת המלאי.