בעלי חצי חינם רכשו את יקבי בנימינה ב-13.5 מיליון דולר

הרכישה כוללת את היקב עצמו ואת המותג ונכסי הנדל"ן, שכוללים בין היתר קרקע של 28 דונם במרכז בנימינה

בעלי רשת חצי חינם רכשו את יקבי בנימינה ב-13.5 מיליון דולר - כך נודע ל"גלובס". הרכישה כוללת את היקב, המותג ונכסי הנדל"ן.

יקבי בנימינה, שהוקמו ב-1951, החליפו בעלות בעבר מספר פעמים. בעלי החברה הנוכחיים, אבי לרנר ודני דימבורט, נכנסו ב-1992 לחברה כשותפים ב-10% ממניותיה, ואילו ב-1998 השלימו השניים רכישה מלאה של החברה. היקב ממוקם על קרקע בגודל 28 דונם במרכז בנימינה.

מחזור המכירות של החברה הסתכם ב-2007 ב-45 מיליון שקל ורשם גידול של כ-8%. מחזור המכירות כולל את עמלת ההפצה המשולמת לחברת המגש שקד. החברה משווקת את מוצריה ברשתות השיווק, ובשוק המוסדי (לחברות הסעדה וחברות ציבוריות כמו אל-על).

יש לציין כי 22% ממחזור החברה מבוסס על ייצוא לשוק היהודי הכשר בארצות-הברית, בצרפת וכן לשוק הכללי באנגליה, בדנמרק ובדרום מזרח אסיה. החברה גם מתחזקת מרכז מבקרים המופעל על-ידי זכיין ושמגלגל מחזור של 8 מיליון שקל נוספים בשנה.

במחצית הראשונה של 2008 הסתכם מחזור המכירות של החברה ב-22 מיליון שקל. בתחילת השנה ערכו בחברה מיתוג מחדש ליקב, בהשקעה של מיליון שקל. במסגרת זו הוחלף לוגו היקב ואליו הצטרף הסלוגן "אנשים שאוהבים יין".

מהלך מיתוג היקב הוא המשך לתהליך מיתוג כל סדרות היקב ב-3 השנים האחרונות. כך למשל מותגה סדרת הדגל בנימינה, תחת מותג "טבע" (nature).

לדברי מנכ"ל יקבי בנימינה, אילן חסון, בידול היקב הוא הן ברמת המחיר והן ברמת הזנים הבלעדיים. "בכל אחת מסדרות היין שלנו, אנחנו עושים מאמצים עיקריים להיות ווליו פור מאני. מצד שני, יש לנו זני ענבים שהם בלעדיים אצלנו. בעקבות המיקום הגיאוגרפי יש לנו יכולת לקבל ערב רב של ענבים מחלקות כרם בכל רחבי הארץ", אמר בעבר חסון ל"גלובס".

רשת חצי חינם היא רשת השיווק השלישית בגודלה בארץ, ומחזיקה לפי נילסן בנתח שוק כספי של כ-5.5%.

הרשת נמצאת בבעלות משפחת קופרלי (67%) וזכי שלום (33%), המשמש גם כמנכ"ל הרשת. הרשת מונה 6 סניפים גדולים במיוחד ובקרוב צפויה לפתוח סניף נוסף בצומת הוד השרון. חצי חינם ידועה ברמת הניהול הגבוהה של הרשת והיא מתמחה בקונספט שכולל חוויית קנייה, ניהול מדף וזמינות מוצרים.

בנוסף לרשת השיווק מחזיקה חצי חינם גם במפעל סלטים ביבנה של המותג "כיד המלך". מוצרי המפעל משווקים ברשת ובסופרמרקטים נוספים ברחבי הארץ.