כרטיס "לייף סטייל" הופך לכרטיס אשראי מתגלגל של ישראכרט

המהלך צפוי לחזק את ישראכרט בשוק המימון החוץ-בנקאי, ובמקביל להגדיל את הכנסות סופר-פארם

תשלובת ישראכרט וסופר-פארם צפויות לחתום עד סוף החודש על הסכם להפיכת כרטיס האשראי לייף סטייל לכרטיס אשראי מתגלגל (רבולבינג) של ישראכרט. כך נודע ל"גלובס". כרטיס רבולבינג מאפשר פריסת תשלומים לפי רצון הלקוח וקבלת אשראי צרכני. מקורות המימון של האשראי יתחלקו בין סופר פארם לישראכרט. יצוין כי בנק לאומי, הבעלים של חברת כרטיסי האשראי המתחרה לאומי קארד, הוא שותף (18%) בסופר פארם.

גורמים בשוק האשראי מעריכים כי המהלך הנוכחי הוא WIN WIN לצדדים: הוא יחזק את לייף סטייל ואת מעמדה של ישראכרט בשוק המימון החוץ-בנקאי, ובמקביל יגדיל את הכנסות סופר פארם.

כרטיס לייף סטייל מתפקד כיום ככרטיס אשראי יעודי המשמש לרכישות במועדון הלקוחות של הרשתות סופר פארם, מקדונלד'ס, אופיס דיפו, טויס אר אס ובלוקבסטר. הכרטיס קיים מעל עשור ועד כה הונפקו יותר מ-300 אלף כרטיסים כאשר 84% מהם פעילים. מנתוני סופר פארם לשנת 2007 עולה כי הרכישות בכרטיס לייף סטייל מהוות 25% ממחזור העסקאות של הרשת, שעומד על 2.9 מיליארד שקל.

גורמים בשוק הקמעונאי סבורים כי למרות שחברי מועדון הלקוחות של סופר פארם הם הפלטפורמה ללייף סטייל, סופר פארם אינה נהנית כיום מהקניות המבוצעות באמצעות הכרטיס ברשתות האחרות, ולמעשה הנהנית העיקרית מהכנסות הכרטיס היא ישראכרט. מבחינת סופר פארם, הנפקת לייף סטייל ככרטיס חוץ-בנקאי תסייע בהגדלת נאמנות הלקוחות לקניות ברשת, כיוון שמחזיק הכרטיס זוכה בהטבות שוטפות ברכישותיו.