סרקוזי יעביר לאסד מכתב חתום מנועם שליט לבנו גלעד

נשיא צרפת מקיים ביקור ממלכתי בסוריה, ועפ"י העיתון "לה מונד" יבקש מאסד להעביר את המכתב דרך משעל להנהגת חמאס ברצועה ; בנוסף, רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" דיווחה כי אסד הודיע לסרקוזי שסבב השיחות עם ישראל נדחה "בשל המצב הפוליטי בישראל"

ביומו השני של הביקור הממלכתי הצרפתי בסוריה, מדווח העיתון הצרפתי "לה מונד" כי סרקוזי יעביר לאסד מכתב חתום של נועם שליט לבנו - ויבקש ממנו להעבירו דרך משעל להנהגת חמאס ברצועה. בינתיים, הפגישות הרשמיות נמשכות, והיום צפוי סרקוזי להשתתף בפסגה מרובעת עם רה"מ טורקיה ומנהיג קטאר

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, המבקר בדמשק יעביר לעמיתו הסורי, בשאר אסד, מכתב לגלעד שליט, שכתב אביו, נועם - כך מדווח הבוקר (ה') העיתון הצרפתי "לה מונד". על פי הדיווח, יבקש סרקוזי מאסד להעביר את האיגרת להנהגת חמאס בעזה, באמצעות הבכיר חאלד משעל, השוהה בסוריה.

אתמול ערך סרקוזי פגישה ראשונה עם אסד, כשלאחריה במסיבת עיתונאים משותפת הכריז כי הוא מוכן לתווך בשיחות בין סוריה וישראל, והביע תקווה כי הן יהפכו לשיחות ישירות בקרוב.

אסד, מצידו, אמר כי עדיין מוקדם לדבר על משא ומתן ישיר, והדגיש את הצורך במעורבות אמריקנית בשלב מתקדם יותר במשא ומתן. "למרות שהמצב הפוליטי בישראל לא מאפשר לקבוע מועד לסבב השיחות החמישי, אני מקווה שיהיו דיונים ישירים בין סוריה וישראל בקרוב", אמר סרקוזי.

רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" מדווחת כי הנשיא הסורי הודיע לעמיתו הצרפתי כי סבב השיחות עם ישראל נדחה, "בשל המצב הפוליטי בישראל". עם זאת, קיימת הערכה נוספת בעולם הערבי, לפיה ישראל דוחה את המגעים בשל ביקורו של אסד ברוסיה.

בינתיים, בלשכת רה"מ מבהירים: למרות האילוצים הטכניים, אנו מחוייבים לשיחות עם סוריה.

במסיבת העיתונאים הזהיר נשיא סוריה כי תקיפת איראן תהיה "אסון", והתחייב כי מדינתו תסייע במציאת פתרון בדרכי נועם בין המערב לטהרן. "איש בעולם לא יהיה מסוגל לשאת את תוצאות פעולה שאינה בדרכי שלום. הדבר לא יהיה פתרון, אלא ייתור קטסטרופה", אמר.