התאחדות הסטודנטים תדון בעוד שבועיים במכירת אחזקותיה באיסתא

יו"ר התאחדות הסטודנטים: "יש תמימות דעים כי עלינו לממש את האחזקות" ; בתוך כך הושגה פשרה בסכסוך בין ההתאחדות לבין בעלי מניות המיעוט בנושא החלטות האסיפה הכללית מלפני כשלושה חודשים

האם הסכסוך בין בעלי השליטה באיסתא עומד בפני סיום? החלטות האסיפה הכללית של איסתא מחודש מאי השנה, שהתקבלו לטענת הסטודנטים במחטף, בוטלו. כך הוחלט בפשרה בין בעלי מיעוט המניות בחברה, אחישי גל ואבי דותן, לבין נציגי התאחדות הסטודנטים. הפשרה הושגה לאחר עתירה שהוגשה לפני כחודשיים על ידי הסטודנטים לבית משפט השלום בפתח-תקווה.

כמו כן, בעוד כשבועיים, ב-15 בספטמבר, תתכנס האסיפה הכללית של עמותת איסתא ליינס כדי לדון על אפשרות מכירת אחזקות הסטודנטים בחברה. האסיפה כוללת את יושבי הראש של כל אגודות הסטודנטים, המחזיקים מעל 50% מזכויות ההצבעה בחברת איסתא. באסיפה ידונו, כאמור, על אפשרות מכירת אחזקות הסטודנטים בחברה. יצוין כי יו"ר התאחדות הסטודנטים ונציג הבעלים, בועז טופורובסקי, כבר הביע את רצונו למכור את החברה לכל המרבה במחיר, על מנת שהנהגת הסטודנטים תעסוק בסטודנטים ולא בעסקים.

"על פניו יש תמימות דעים בקרב יושבי ראש אגודות הסטודנטים כי עלינו לממש את האחזקות באיסתא", אמר היום טופורובסקי, "אך הכול כפוף להחלטה של יושבי הראש והמלצות צוות מקצועי".

בתוך כך, הושגה, כאמור, פשרה בין בעלי המניות בחברה, בפרשה שתחילתה באסיפת בעלי מניות סוערת במיוחד, שהתקיימה לפני פחות מארבעה חודשים. באסיפה המדוברת נמנעה כניסתו של טופורובסקי, בטענה כי אין בידיו אישור רשמי על אחוזי השליטה בחברה, והאירוע התפתח לתגרה.

באותו מעמד התקבלו מספר החלטות, ביניהן איחוד מניות החברה, מינוי דירקטורים והכפלת שכר היו"ר. בפשרה הוחלט על ביטול השינויים שבוצעו בתקנון החברה באותה ישיבה. בהתאחדות הסטודנטים טוענים כי הודות להתנגדותם הוחלט גם לבטל את ההחלטה בדבר הכפלת שכר יו"ר הדירקטוריון, שמעון סיבוני, וכי הוא יעזוב את התפקיד עד סוף השנה. כן טוענים שם כי לא יהיה איחוד הון מניות בעתיד מבלי לקבל את אישורם.

מאיסתא נמסר בתגובה: "במסגרת הפשרה אליה הגיעו הצדדים מחוץ לכותלי בית המשפט, הוחלט רק על ביצוע מספר שינוים בתקנון החברה, מעבר לכך לא ידוע לחברה על ביטול החלטות נוספות שהתקיימו באותה ישיבה שהתקיימה ב-22.5. כמו כן הודיע יו"ר החברה כי הוא מוותר על עדכון שכרו, ובעוד כשלושה חודשים הוא אמור להתמנות לתפקיד המנכ"ל במקום תפקידו הנוכחי".