הכרם תמשיך לשווק את וודקה אבסולוט ותקבל את יתר מותגי Pernod Ricard

בין היתר תקבל הכרם מותגים ששווקו עד כה על-ידי טמפו ואקרמן * מחזור המכירות של הכרם נאמד ב-185 מיליון שקל בשנה

עכשיו זה סופי: אחרי חודשים ארוכים של תחרות קשה בין חברת הכרם לבין חברת טמפו על הזיכיון לשיווק מותגי השתייה של הקונצרן העולמי Pernod Ricard, הכריע הקונצרן לטובת חברת הכרם. כך נודע ל"גלובס".

המשמעות היא כי חברת הכרם תמשיך לשווק את המותג הדגל של החברה, וודקה אבסולוט, ותקבל לידיה גם את יתר מותגי הקונצרן המשווקים בארץ שיעברו אליה מחברת טמפו ומחברת אקרמן.

Pernod Ricard היא חברת משקאות אלכוהוליים שהחלה את פעילותה בשנת 1797 בצרפת. בשנת 1975, נוסדה החברה הציבורית הנסחרת היום בבורסת יורונקסט. מחזור המכירות של החברה הסתכם ב-2007 ב-6.443 מיליארד אירו שהניבו רווח תפעולי של 1.447 מיליארד אירו ורווח נקי של 831 מיליון אירו.

ביולי האחרון רכשה פרנו את חברת "אבסולוט קומפני", משווקת מותג הוודקה אבסולוט, מידי ממשלת שבדיה, תמורת כ-6 מיליארד אירו. פרט לכך מחזיקה החברה בלא פחות מ-32 מותגי משקאות שהמובילים בהם משווקים בישראל. ביניהם אפשר למנות את פרנו, ריקאר,Chivass Regal , Tia Maria, Martell, Seagram's Courvoisier ואחרים.

חברת הכרם נמצאת בבעלות משפחת אפשטיין. מחזור המכירות של החברה נאמד ב-185 מיליון שקל בשנה. החברה אומנם משווקת עשרות מותגי אלכוהול ומאות מותגי יין, אולם היקף המכר הכספי של החברה ממותג אבסולוט גבוה מהיקף המכר של כל יתר המותגים יחד.

המותג אבסולוט נוחל בארץ הצלחה מיוחדת וישראל נחשבת למדינה המובילה בעולם במונחי צריכת אבסולוט וודקה פר נפש. המותג אבסולוט נוחל בארץ הצלחה אדירה, גם בהשוואה למדינות אחרות. מנתונים שפרסמה בעבר חברת אבסולט קומפני, עולה כי ישראל ניצבת במקום השמיני בעולם בצריכת אבסולוט עם 1.9 מיליון ליטר בשנה. לשם השוואה, מדובר באותה כמות אבסולוט שצורכים באנגליה, ויותר מכמות האבסולוט הנצרכת בארץ המקור, שוודיה, שם עומדת הצריכה השנתית על 1.3 מיליון ליטר.

חברת טמפו מסרה כי אין בכוונתה להתייחס לידיעה. תגובתה של חברת הכרם לא התקבלה עד לסגירת הגיליון. *