חברת twisted fly משיקה כלי לניתוח תוכן גולשים

לדברי החברה, הניתוח יתבסס על מסד נתונים שיושגו "מהבטן של הצרכן" - שאין דרך מחקרית אחרת להשיגם כיום

תוכן גולשים זה לא רק באזז: חברת twisted fly, מיזם משותף של יעל ברזם, מומחית באסטרטגיה שיווקית ותקשורתית, ושל חברת האינטראקטיב twisted, שבבעלות אלון מוליאן וקרן פרידמן, משיקה היום (א') כלי מחקרי חדש לניתוח תוכן גולשים ברשת המאפשר להפיק תובנות אסטרטגיות. הניתוח הוא בעל היבטים איכותניים, כמותיים ואנתרופולוגיים, והוא בר יישום בכל פעילות של המותג, באוף-ליין ובאון-ליין.

לדברי ברזם, המתודולוגיה שפותחה ב-twisted fly מאפשרת לדעת כיצד יש לייצר שיחה על מותג: מהם הנושאים שיעוררו את השיחה, באיזה קונטקסט יש לעורר אותם, איפה כדאי לפעול בצורה המיטבית ומול מי. זאת על בסיס איתור השיחות ברשת והפקת מסד נתונים ראשוני (באמצעות טכנולוגיה ממוחשבת), קידוד השיחות (באמצעות כוח-אדם ידני) והפקת ממצאים כמותיים, ניתוח איכותני של השיחות והפקת ממצאים איכותניים וכן הפקת דו"ח סופי ללקוח.

ב-twisted fly מאמינים כי הניתוח מאפשר פריצות דרך שיווקיות ותקשורתיות המבוססות על נתונים "מהבטן של הצרכן" שאין דרך מחקרית אחרת להשיגן כיום. לדברי ברזם, "הניתוח החדש הוא כלי חשוב לקבלת החלטות בכל הרמות: פיתוח מוצרים, פיתוח תוכן, אסטרטגיה תקשורתית, שפה תקשורתית, אסטרטגיית המדיה, וגם - כמובן - אסטרטגיית הפעולה ברשת. כלי זה מתאים למותגי תוכן, פוליטיקאים ומותגים מסחריים".

פרידמן מוסיפה כי "twisted שמה לעצמה כיעד, לאתגר כל יום מחדש את יכולות הרשת, על מנת לייצר שיחה על מותגי לקוחותינו. השקת twisted fly היא מבחינתנו צעד חשוב להגשמת החזון הזה". היזמים לא מוכנים לחשוף את סכום ההשקעה, אבל אומרים שמדובר בהשקעה גדולה, ובכוונתם לשחרר כלים מחקריים נוספים בעתיד.

על-פי סקר TIM, בישראל יש כ-2.16 מיליון איש, בגילאי 13 ומעלה, הגולשים בפורומים, 1.8 גולשים חברים ברשתות חברתיות וכמיליון גולשים בבלוגים. לדברי ראשי twisted fly, הנתונים הללו מצביעים על כך שהרשת היא כמו קבוצת מיקוד ענקית שמדברת כל הזמן על הכל. "כלי זה מאפשר להקשיב לקולות הללו ולשיחת ההמונים, כמו זבוב שיושב על הקיר", כדברי ברזם.