הלו קיטי

שיר הלל לכל אלו שלא הולכים עם העדר ולא נסחפים בזרם

"רוב המורים מוזרים", מתחיל יפה ונכון ומצחיק, מהשורה הראשונה, הספרון הראשון, "והמורים בבית הספר סנט ברנבס לא יצאו מן הכלל הזה. ובכל זאת, כמעט בטוח שאף אחד מהם - לא מר גילברט, המנהל, שאהב לחטט באף בזמן הישיבות, לא הגברת היקס, שדיברה עם הדובונים שלה בכיתה, ולא העלמה גומז, שעישנה סיגריות בשירותים - אף אחד לא היה מוזר כמו המורה החדשה של כיתה ג' ראשונה... שהייתה ידועה בבית הספר בתור 'הכיתה הבעייתית".

"ברגע שהמורה החדשה שלהם נכנסה לכיתה ביום הראשון ללימודים", ממשיך הספרון ומספר, "הרגישו הילדים בכיתה ג' ראשונה שיש בה משהו שונה. היא הייתה די גבוהה, בעלת שיער שחור ארוך ועיניים ירוקות בהירות. היא לבשה מכנסי ג'ינס צמודים וחולצה סגולה. את אצבעותיה קישטו כמה טבעות גדולות ולק שחור. היא נראתה כאילו היא הולכת למועדון, ולא ללמד בבית ספר".

ולא רק זה, אלא שלמורה החדשה הזאת, קיטי קונץ, יש חתולה מחרסינה ששומעת מה הילדים לוחשים ויודעת מה הם חושבים, וגם יש לה עכברוש מחמד שיודע לעשות כל מיני קסמים, והכי הכי מוזר - היא מלמדת את הילדים בניגוד לכל הכללים היבשים והעבשים, והילדים שמחים וגם לומדים ובכלל אין שום בעיות בכיתה הכי בעייתית בבית הספר.

אבל המנהל והמורים האחרים וגם ההורים מאוד לא מרוצים. "הילד מתנהג בצורה מוזרה", מתלונן אחד ההורים בפני המורה החדשה, "כל הזמן הראש שלו תקוע באיזה ספר. או שהוא מדבר על בית ספר. שואל אותנו שאלות על כל מיני דברים בזמן שאמא שלו ואני מנסים להסתכל בטלוויזיה".

ואכן, המנהל רוצה להעיף את המורה החדשה קיטי קונץ, אבל "הבעיה היא שהילדים בכיתה ג' ראשונה זכו בכל הפרסים בשליש הזה". אז מה יהיה? בסוף הספרון הראשון היא אמנם עפה, כי "אתם כבר לא צריכים אותי", אבל מבטיחה לתלמידים ש"אני אחזור ואפגוש כל אחד מכם... כשהכי פחות תצפו לזה, כשתזדקקו למגע של קיטי קונץ בחיים שלכם, אני אהיה שם".

בספרון השני היא מתגייסת לעזור לג'ק בדוז שעובר ניתוח להסרת התוספתן, ובספרון השלישי היא מתייצבת לעזרתה של ליזי תומפסון שאיבדה את החתולה שלה הומלס, וזה מה שיש בינתיים, בעברית - שלושה ספרונים נהדרים, חכמים, מקסימים, אנושיים, מאוד מצחיקים,עם איורים מקסימים, שכל כולם שיר הלל ליוצאי הדופן, אלו שלא הולכים - לא בתלם, לא בזרם ולא בעדר - אלו שכמו קיטי קונץ עושים את חיינו לכאלו ששווים לחיות אותם.

ורק הערה קטנה אחת למתרגמ/ת: ה"ספרס" הם לא סתם "קבוצת כדורגל אנגלית". זוהי טוטנהם של לונדון. *

"קיטי קונץ קוסמת צרות", "קיטי קונץ מנתחת את המצב", "את עצורה, קיטי קונץ", שלושה ספרונים מאת טרנס בלקר, איורים: טוני רוס, תרגום: שרון רצהבי, כנרת