משבר האשראי מלחיץ גם את הליגה העשירה בעולם

הקומישנר של ליגת הפוטבול האמריקנית, שרשמה אשתקד הכנסות של 6.5 מיליארד דולר והשווי הממוצע של הקבוצות בה עומד על מיליארד דולר, במזכר פנימי: "ההכנסות שלנו נמצאות תחת לחץ"

גם בליגת הספורט העשירה בעולם לחוצים ממשבר האשראי בארה"ב, שהגיע אתמול לשיאו עם קריסת ליהמן ברדרס - פעם ברוקר אמריקני ענק והיום חברה על סף פשיטת רגל. מתזכיר פנימי שהפיץ הקומשינר של ה-NFL, רוג'ר גודל, ונחשף ב"ספורט ביזנס ג'ורנל", עולה כי שורת ההכנסות של ליגת הפוטבול האמריקנית, שעמדה אשתקד על 6.5 מיליארד דולר ומעולם לא הושפעה מתנודות כלכליות בארה"ב, עשויה להצטמק בקרוב.

"ההוצאות שלנו גדלות, וההכנסות שלנו נמצאות תחת לחץ", כתב גודל לחברי הנהלת הליגה בשבוע שעבר. "זה אומר שאנחנו חייבים להיות זהירים בהוצאות שלנו, ובמקביל לחפש באופן אגרסיבי מקורות הכנסה חדשים".

בטווח הקצר החשש העיקרי של גודל הוא מאובדן ספונסרים, שעשויים להדק את החגורה בשל המיתון שפוקד את המשק האמריקני. כן חושש גודל מקיטון בהכנסות מחוזי שידור - בעיקר בתחנות המקומיות (החוזים עם הרשתות הארציות כבר סגורים).

בטווח הארוך, ובשל היותה של ה-NFL ליגה שבה כל הבעלויות הן בידיים פרטיות של מיליארדרים - בעיקר מתחום הנדל"ן, הנפט וחברות ההחזקה - החשש הנוסף הוא מקריסת עסקיהם שיובילו למכירת הקבוצות ובכך לירידה בשוויין. נציין כי על פי דירוג "פורבס" האחרון, השווי הממוצע של 32 קבוצות הליגה עומד על מיליארד דולר.