מנהלי הבנקים נפגשו עם פישר; גליה מאור וצבי זיו: "אין שום סיבה לדאגה"

הנגיד והמפקח על הבנקים הביעו אמון במערכת הבנקאית בישראל ובמערכת ניהול הסיכונים שלה

מנכ"לי מערכת הבנקאות נכנסו לבניין בנק ישראל שבירושלים לצורך פגישת עדכון עם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר. בפגישה גם השתתף המפקח על הבנקים רוני חזקיהו.

בכניסה לבנק אמרו מנכ"ל בנק הפועלים צבי זיו ומנכ"לית בנק לאומי , גליה מאור, כי "אין שום סיבה לדאגה".

לשאלת "גלובס" למנכ"ל בנק מזרחי-טפחות , אלי יונס, האם יש סיבה לדאגה? השיב המנכ"ל: "אני לא יודע, תשאל את אשתך". מנכ"לית הבנק הבינלאומי , סמדר ברבר-צדיק, סרבה להתייחס למשבר, אך ציינה כי ללקוחות של הבנק הבינלאומי אין מה לדאוג.

מנכ"ל בנק איגוד , חיים פרוייליכמן, הסכים להתייחס למשבר ואמר: "כי המשבר ממוקד בארצות הברית וכי הדבר החשוב לעשות הוא לחדול מלעשות דברים פזיזים ומהירים. חשוב בעידן כזה בתקופה הזו לפזר סיכונים כפי שעשינו תמיד וכפי שכל המערכת הבנקאית עושה, ואסור לשכוח שכפי שמניות יורדות, הן גם עולות. אנחנו רואים שכבר הבוקר הבורסות עולות".

במהלך הפגישה תיאר הנגיד את ההתפתחויות האחרונות בשווקים הפיננסיים בארה"ב ובעולם, והשלכותיהן על המשק הישראלי - ובמיוחד על המערכת הפיננסית בישראל. המפקח על הבנקים דיווח על המגעים שהוא ואנשי הפיקוח על הבנקים קיימו בשבוע האחרון מול רשויות הפיקוח בארה"ב ועל הלקחים מכך לגבי הבנקים הישראליים.

מנכ"לי הבנקים סקרו את מצבם ואת חשיפתם להתפתחויות האחרונות, ובמיוחד לליהמן ברדרס. כמו כן, הציגו הבנקאים את הצעדים שהם נוקטים בהקשר זה. מהצגת הדברים היום, ומשיחות קודמות שקיימו הנגיד והפיקוח על הבנקים עם הבנקים, וכן מניתוח נתונים שהועברו מהבנקים לפיקוח על הבנקים, עולה תמונה שלפיה החשיפה של המערכת הבנקאית לליהמן ברדרס היא בהיקף מצומצם. כמו כן, נראה כי המערכת הבנקאית נוקטת בצעדים המתאימים לניהול אפקטיבי של נכסיהם, לאור המצב שנוצר בארה"ב.

הנגיד והמפקח על הבנקים הביעו אמון במערכת הבנקאית בישראל ובמערכת ניהול הסיכונים שלה.

הנגיד ציין, כי במסגרת אחריותו ממשיך בנק ישראל לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות במערכת הפיננסית העולמית והשלכותיהן על המערכת הבנקאית בישראל, השווקים הפיננסיים המקומיים והמשק בכללותו, ולא יהסס לנקוט בכל הצעדים, ככל שאלה יידרשו.