מכרז הרדיו בירושלים: קבוצת "רדיו ירושלים" תעתור לפסילת "רדיו הבירה"

ב"רדיו ירושלים" החליטו לפנות לבית המשפט לאחר שפנייתם ליועץ המשפטי של הרשות השנייה לא נענתה

קבוצת "רדיו ירושלים" לא מחכה למכרז והיא עומדת להגיש עתירה כנגד הרשות השנייה, זאת ימים ספורים לפני המכרז. במרכז העתירה המנהלית של "רדיו ירושלים", שככל הנראה תוגש מחר (ה'), עומדת דרישה לפסול את קבוצת "רדיו הבירה" מלהשתתף במכרז - כך נודע ל"גלובס".

גורמים ב"רדיו ירושלים" מציינים כי כבר לפני שבוע נשלחה פנייה ליועץ המשפטי של הרשות השנייה, דורון אבני, ובה דרישה לפסול את "רדיו הבירה", אולם אבני טרם השיב למכתב שנשלח אליו. הדרישה לפסילה, שנשלחה על-ידי עורכי הדין איל רוזובסקי ותמיר כהנוב ממשרד צלרמאיר-פילוסוף, מבוססת על שתי טענות עיקריות; הראשונה מתייחסת לעובדה שארומה, מפעילת ארומה מיוזיק בר ובעלת השליטה בקבוצת "רדיו הבירה", היא לטענת "רדיו ירושלים", "סוכן של מבצע" ולפיכך לכאורה עוברת על חוקי הרשות השנייה הקובעים כי "סוכן של מבצע" אינו רשאי להיות בעל שליטה בקבוצה המשתתפת במכרז.

הטענה השנייה מתייחסת להחזקה צולבת של עופר מדיה שבבעלותה 25% מחברת לוגיה ובמקביל אודי אנג'ל (מבעלי עופר מדיה) מחזיק גם 51% בזכיינית הטלוויזיה "רשת". ב"רדיו ירושלים" טוענים כי החזקה כזו אסורה גם כן על-פי חוקי הרשות השנייה.

כזכור, המכרז על אזור הזיכיון בירושלים נדחה כבר למעלה מ-8 חודשים. במקביל, 5 מכרזים שפורסמו יחד עימו והוגדרו על-ידי הרשות השנייה כגל א' של המכרזים הסתיימו כבר לפני חודשים רבים. הסיבות לדחיית המכרז היו רבות ומגוונות, אולם לפני כשבוע קבעה הרשות השנייה כי המכרז יתקיים ב-21 לחודש, קרי ביום א' הקרוב.

במכרז כאמור מתמודדות שתי קבוצות: "רדיו ירושלים", המפעילה כיום את התחנה ונמצאת בבעלות טלעד, מיכה לוי, חברת מלונות שלום ודני פארן; וכן "רדיו הבירה" שנמצאת בבעלות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, רשת ארומה, חברת לוגיה, ג'קי בן-זקן ושי נשר. דחיית המכרז של אזור ירושלים בעצם גורמת לדחייה במכרזי גל ב' אותם תכננה הרשות השנייה לפרסם כבר בחודש אוגוסט ונכון להיום המועד שנקבע הוא לשבוע הבא. יחד עם זאת, אי השלמת המכרז של רדיו ירושלים עשויה לדחות שוב את פרסום מכרזי גל ב'.

ברדיו ירושלים אישרו את הידיעה.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "לא ידוע לרשות על עתירה כלשהי שהוגשה בעניין מכרז רדיו ירושלים".