איך לצלצל לאחל שנה טובה מבלי להתרושש: 5 דרכים לדבר יותר ולשלם פחות

שימוש נכון בתוכנות ובשירותים טלפוניים יכול להפחית משמעותית את ההוצאה על תקשורת ; "גלובס" בדק אילו שירותים ותוכנות יחסכו לכם כסף בחשבון החודשי, ויאפשרו לכם להתקשר לנייד בארה"ב במחיר שיחה מקומית

אם פעם שיחות קוליות במחשב היו דורשות משני המשתמשים מיקרופון וחשבון בתוכנת מסרים מיידים (מסנג'ר, לדוגמה), והיו נשמעות נורא ומתנתקות תדיר - היום כבר ניתן לקיים שיחות, חינמיות או זולות במיוחד, מהמחשב לטלפון קווי, מטלפון קווי לטלפון קווי (כן, חינם) ואפילו מטלפון סלולרי לטלפון סלולרי. חיפוש מהיר בגוגל עלה כמה וכמה תוכנות לשיחות באמצעות המחשב, כמו למשל CallFree.point-serv.com - יישומון קטן שהקים אתר ישראלי, המתבסס על שירות VoIP אמריקני ומאפשר לקיים חינם שיחות מטלפון קווי אחד בישראל לטלפון קווי אחד - עד 2:30 דקות.

בשורות הבאות מפורטות כמה שיטות לשוחח חינם או בתשלום נמוך עם יעדים בארץ ובחו"ל, מהארץ ומחו"ל - מרביתן באמצעות תוכנה פשוטה להתקנה במחשב, ואחת מהן באמצעות השירותים שמציעה חברת סקוקו. עכשיו רק צריך להיגמל מהרגלים ישנים.

Jajah

www.jajah.com

זה ללא ספק השירות המגניב ביותר: מעבר לממשק האינטואיטיבי והנוח (שאינו דורש הורדת תוכנה), שיטת העבודה פה מסתמנת כנוחה ביותר. עם הרשמתכם לשירות תקבלו קרדיט התחלתי של שקל אחד - שיאפשר לכם עד דקת שיחה, ולו רק כדי לבדוק את השירות. השירות, מבחינה טכנית, פשוט מאין כמוהו: נרשמים (תוך דקות), בוחרים את מספר הטלפון העיקרי שלכם (נייד או קווי) -ופשוט מזינים את הטלפון של הנמען (או בוחרים מספר טלפונים שניתן ליצור ולנהל בקלות). לאחר לחיצה על "Call" תקבלו שיחה נכנסת מהנמען, ואז הטלפון של הנמען יצלצל גם הוא ותיווצר שיחה.

פה מתחיל החיסכון: עלות דקת שיחה מטלפון קווי בישראל לטלפון קווי בארה"ב (ובעוד עשרות מדינות), וחשוב יותר - מטלפון קווי בשיראל לטלפון סלולרי בארה"ב - עומדת על כ-15 אגורות.

לצורך השוואה, רוצים לדבר עם חו"ל מהטלפון הסלולרי שלכם? חצי שקל לדקה - בדומה למחיר שיחה מקומית סטנדרטי במפעילות הסלולריות - ויש לכם שיחה עם הקרובים בחו"ל. שיחות מקומיות משתלמות הרבה פחות - ומחירה של דקת שיחה מהטלפון הקווי לסלולרי מגיע ל-53 אגורות, בעוד שמטלפון סלולרי לטלפון סלולרי תשלמו כ-88 אגורות.

* כדאי לדעת ש: ניתן לקבל קרדיט נוסף באמצעות האזנה לפרסומות לפני השיחות. שיחות בין משתמשי Jajah מתבצעות בחינם וכל המחירים מופיעים באתר בשקלים.

* אקסטרה: תוכלו ליזום שיחות גם דרך דפדפן הטלפון הנייד - כך שמכל מקום שתהיו בו תוכלו ליזום שיחה לחו"ל בכ-15 אגורות לדקה, לגמרי בקלות. תוספים נוספים זמינים גם לאאוטלוק, לספר הכתובות של windows, ל-iPhone ואפילו לדף הבית של Google. פיצ'ר מדליק נוסף הוא תזמון שיחה: תוכלו לקבוע לעצמכם שיחה עם יעד בתאריך ושעה מסוימים, והמערכת תיצור את השיחה בעצמה. כמו כן, במידה וחייגתם לנמען והוא לא ענה, תוכלו ללחוץ על כפתור "צור את השיחה שנית בעוד כ-5 דקות" - מעין גירסה טלפונית של הנודניק בשעון המעורר.

Fring

www.fring.com

זו אמנם לא תוכנת VoIP, אך פרינג בהחלט עשויה לקצץ לכם את החשבונית החודשית: מדובר בתוכנת IM שמשלבת, למעשה, את כל תוכנות המסרים המיידיים - כשהחשובות שבהן במקרה הזה הן מסנג'ר, ICQ, גוגל טוק, Skype ו-Twitter. האג'נדה מאחורי התוכנה היא שאם גם ככה יש לך טלפון נייד עם חיבור Wi-Fi - למה שתבזבז כסף על שיחות טלפון והודעות SMS בתשלום? התוכנה מנצלת את יכולות ה-VoIP של Skype, ומאפשרת שימוש בחשבון ה-SkypOUT לביצוע שיחות קוליות לטלפונים קוויים וסלולריים - וכמובן שיחות חינם למשתמשי Skype אחרים. מעבר לכך, ניתן לקיים שיחות גם עם מנויי ICQ ומסנג'ר - ולחסוך על הודעות SMS לחברים המשתמשים בתוכנות הללו, כמו גם על הודעות SMS יקרות לעדכון עמוד ה-Twitter.

* כדאי לדעת ש: Fring מוצעת להורדה חינם למספר ענק של מכשירים - כולל הפשוטים שבהם - וכיום זמינה גם גירסת טרום-השקה ל-iPhone. ההורדה מתבצעת בקלות דרך fring.com וניתן לבצעה באמצעות SMS, Wap או דרך המחשב.

* אקסטרה: ניתן לשדרג את Fring עם אפליקציות כמו Gmail notifier שתודיע על הודעות חדשות ב-Gmail ואפליקציית FaceBook שתציג עדכונים מהרשת החברתית הפופולרית.

PokeTalk

www.parrot-media.com

שירות חדש של חברת פארוט-מדיה ישראלית מרמת החי"ל: שיחות חינם, מטלפון קווי לטלפון קווי (מקומי בלבד), בתמורה לצפייה בפרסומות. אחרי הרשמה קצרצרה יופיע מסך פשוט: מזינים את מספר הטלפון של הנמען (קווי בלבד) - ולוחצים 'call', לשיחה של עד חמש דקות. בשלב זה יתבצע הריטואל הקבוע - הטלפון הקווי שלכם יצלצל, ולאחר שתרימו את השפופרת יצלצל גם הטלפון של הנמען.

* כדאי לדעת ש: הצפייה בפרסומת מסתכמת בבאנר צבעוני שמופיע בעמוד החיוג.

* אקסטרה: שיחות השכמה ו-SMS, שאינם זמינים עדיין.

Skype

www.skype.com

שירות השיחות הוותיק והמוכר ביותר: תוכנת ה-VoIP המפורסמת Skype מאפשרת, מעבר לשיחות חינמיות באיכות גבוהה בין משתמשי התוכנה, גם שיחות זולות לטלפונים קוויים וסלולריים בכל רחבי העולם. הריטואל פשוט: מורידים את התוכנה, טוענים סכום באמצעות כרטיס אשראי באתר Skype.com - ומחייגים לכל העולם. התעריפים פה הם המשתלמים ביותר בשוק: שיחה מקומית בישראל עולה כ-8 אגורות לדקה, בעוד ששיחה לטלפון הנייד תעלה כ-54 אגורות. כרגיל, הכי משתלם להתקשר לארה"ב: שם מחיר דקת שיחה לטלפון קווי או לטלפון נייד עומד על כ-8 אגורות. החסרון הברור ב-skype היא העובדה שהשיחה מתבצעת ממחשב - מה שיחייב אתכם להשתמש באוזניות ומיקרופון מגבילים - אך בפועל לא כך הדבר: כיום זמינים, במחירים של מאות שקלים בודדים, מכשירי skype מכל הסוגים - החל מטלפון שמתחבר למחשב ב-USB, ועד לטלפונים אלחוטיים משוכללים, מכשירי Wi-Fi שאפשר לשאת לכל מקום כמו היו טלפון סלולרי וכמובן - אפליקציות ניידות לטלפונים חכמים.

* כדאי לדעת ש: ב-skype השיחות 'מעוגלות' לדקות שלמות - כלומר, שיחה של שתי דקות ועשרים שניות תחשב לשיחה של שלוש דקות, וכן הלאה.

* אקסטרה: מ-Skype ניתן לשלוח בקלות הודעות SMS במחיר ממוצע של כ-40 אגורות לכל טלפון נייד בעולם (כולל בישראל) - שהוא מחירה של הודעת SMS מקומית רגילה בתכניות הרגילות פה בישראל.

סקוקו-פון - הטלפון שמחבר את כרטיס הסים למחשב

גם בעת נסיעות לחו"ל משתלם לבדוק את אלטרנטיבות ה-VoIP ולא לדבר מהסלולרי; מעבר ל-JaJah, שמעצם היותו שירות אינטרנטי זמין מכל מחשב, ניתן להתחבר ל-Skype מכל מחשב שמחוברים אליו מיקרופון ואוזניות. אך שירות בשם Skuku נותן פתרון פשוט אפילו יותר: טלפון חוטי, המתחבר למחשב באמצעות USB - אליו מכניסים את כרטיס הסים מהטלפון הסלולרי. עם חיבור הטלפון למחשב המחובר לאינטרנט ניתן להתקשר - בתעריפי שיחה מקומיים - ישירות מהמכשיר, כמו גם לקבל ממנו שיחות, והכול לפי מספר הטלפון הסלולרי. כלומר, אם תתקשרו באמצעות המכשיר (כשכרטיס הסים בתוכו) למספר טלפון בישראל, על הצג יופיע מספר הטלפון שלכם, כשלמעשה תשלמו תעריף שיחה מקומי של המפעילה הסלולרית כאילו הייתם בישראל - בתוספת דמי המנוי של Skuku בהתאם לתכנית.

* כמה זה עולה? ה-Skuku, שפותח בישראל ע"י חברה-בת של EIM Telecom, נמכר בכ-30 אירו, כשדמי המנוי החודשיים - למספר שיחות בלתי מוגבל (-חופשי חודשי) - עומדים על כ-10 אירו. מחיר חופשי יומי הוא 2 אירו.

"ב-99 אירו לשנה", מוסיף ליאור צברי, סמנכ"ל השיווק של Skuku, "מקבלים חבילה בלתי-מוגבלת (חופשי שנתי) לכל השנה, ואת מכשיר ה סקוקופון עצמו מתנה". לדמי המנוי החודשיים, כאמור, מצטרפת עלות השיחה המקומית - לפי התעריפים בתכנית הסלולרית של המשתמש כפי שהיא בישראל.

פתרון נוסף של Skuku הוא ה-Skuku Stick, שמחירו 15 אירו. מדובר בהתקן USB דמוי Disk-On-Key אליו נכנס כרטיס ה-Sim, המאפשר לקיים שיחות מכל מקום בעולם (שוב, על בסיס מספר הטלפון האישי ובתעריפים מקומיים) באמצעות תוכנה, אוזניות ומיקרופון.

פרטים נוספים באתר www.skuku.com.