עוד פרשת שחיתות בעיריית ת"א: בכירים בעירייה ואנשי עסקים חשודים בשוחד ומירמה

(עדכון) - בין החשודים יאיר צברי, החבר בסיעה המריצה את האלוף במיל' אורן שחור לראשות העיר, וכן שוטה חובל, מנהל אגף רישוי ופיקוח על הבנייה בעירייה ; מעצרם הוארך ב-3 ימים

בית משפט השלום בתל-אביב האריך הערב (ב') את מעצרם של 3 החשודים בפרשת השחיתות החדשה בעיריית תל-אביב. מעצרו של שוטה חובל, מנהל אגף רישוי ופיקוח על הבנייה בעירייה, החשוד שקיבל שוחד מאנשי עסקים ויזמי נדל"ן תמורת הטבות שהעניק להם, הוארך בהסכמה ב-3 ימים.

ב-3 ימים הוארך גם מעצרו של איש העסקים יאיר צברי, המתמודד על מקום במועצת עיריית תל-אביב מטעם רשימת "אנשי העיר", אותה ייסד. נציג המשטרה טען כי צברי "הוא החשוד המרכזי בפרשה. על-פי החשד, הוא תיווך בין אנשי עסקים לבין בכירים בעירייה, תוך ניצול קשריו שם, וכך פעם לקידום סוגיות שונות הקשורות לו ולמקורביו.

כך למשל, נבדק חשד כי צברי סייע למירי חבס, אשתו של יזם הנדל"ן הרצל חבס, לבקש מעיריית תל-אביב לפנות מזנון שהוצב בחזית החנות שלה בכיכר-המדינה. חשד אחר הוא כי צברי סייע לבתו של ערן אברהמי, סמנכ"ל תכנון מערכות וטכנולוגיות המידע בעירייה, למצוא עבודה בתחנת דלק.

סניגורו של צברי, עו"ד גיא בוסי, טען כי "מדובר באדם שמהות חייו היא עשיית מעשים טובים מהבוקר ועד סוף היום". בסיעתו של צברי חברים הזמר אריק סיני ומפקד היאחב"ל לשעבר, תנ"צ בדימוס יורם רודמן. מועמד הרשימה לראשות העיר הוא האלוף במיל' אורן שחור. צברי מוכר בעיקר כמי שהקים את מתחם הצפארי בגני-יהושע.

העבירות המיוחסות לצברי הן שוחד, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, שידול למירמה, הפרת אמונים, קשירת קשר לסיוע לעבירה וכן הלבנת הון.

השופט בני שגיא קבע, לאחר שעיין בדו"ח הסודי שהציגה הממשלה, כי "החשדות המיוחסים לצברי אינם עניין של מה בכך, ונראה על פניו כי מדובר במי שחוקרי המשטרה הצליחו בשלב זה ללקט נתונים שונים, שיש בהם כדי להעיד על היקף מעורבותו בסוגיות שונות הקשורות לעיריית תל-אביב".

באשר לטענת הסניגור, לפיה עיתוי פרסום הפרשה אינו מקרי ונועד לסכל את רצונו להיבחר למועצת העיר, קבע השופט כי "מחומר החקירה הקיים בתיק נראה כי אין כל קשר בין מועד פיצוח הפרשה לבין הבחירות הקרבות, ואין לטענה אחיזה בחומר הראיות".

העצור השלישי שהובא לבית המשפט הוא דוד מנשרוב. השופט בני שגיא שיחרר אותו בהסכמה בערבות ובתנאים מגבילים.

פרשת השחיתות החדשה התפוצצה הבוקר עם מעצרם של השלושה. אתמול (א') והיום פשטה המשטרה על משרדי עיריית תל-אביב ועיכבה לחקירה מספר עובדים בכירים, אנשי עסקים, יזמים ופעילי נדל"ן בעיקר. העבירות המיוחסות למעורבים הם לקיחת ומתן שוחד, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס.

שוטה חובל, שמעצרו הוארך כאמור, נעצר גם בפרשת החניונים בחשד שקיבל שוחד מראובן גרוס. בנוסף ל-3 העצורים עוכבו אתמול והיום לחקירה 7 חשודים נוספים.

חקירת הפרשה החלה באופן סמוי לפני מספר חודשים ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), ואתמול היא עברה לשלב הגלוי שלה עם ביצוע המעצרים והחיפושים.

יועץ התקשורת של יאיר צברי מסר בתגובה: "החלטת המשטרה לחקור את צברי נראית מוזרה, חשודה ובלתי תמימה בעליל, לאור העובדה שהיא נעשית שבוע אחרי ההכרזה להעמיד בראש רשימתו את האלוף אורן שחור כמתמודד לראשות העיר". לדבריו, "מוטב שהמשטרה תשקיעה את משאביה בסיום החקירה לחשיפת הקשרים המפוקפקים שבין רון חולדאי לגורמים עבריינים בתל-אביב. יש כאן ריח חריף של רדיפה פוליטית שהמשטרה נותנת לה יד".

בעקבות מעצרו של צברי, הודיע אורן שחור כי הוא מקים רשימה עצמאית נפרדת מזו של צברי, שתיקרא "בשביל תל-אביב יפו".