חברת ק.צ.א.א תקים חוף אקולוגי באילת בעלות של 4.5 מיליון שקל

החוף ייבנה כחוף ים אקולוגי עם פעילויות בעלות תכנים חינוכיים, כאשר על השטח צפוי להיבנות מוזיאון אקולוגי וכיתות לימוד

חברת ק.צ.א.א, בתיאום עם עיריית אילת, הקצתה את החוף הדרומי לריף הדולפינים כחוף אקולוגי. אורך החוף החדש יהיה 150 מטר ויתופעל על-ידי ק.צ.א.א, עיריית אילת והגופים הירוקים. עלות הקמת הפרויקט הינה 4.5 מיליון שקל וכוללת את תרומת ק.צ.א.א בסך 1.5 מיליון שקל.

החוף, ששימש עד היום את מכלל אילת של ק.צ.א.א והיה סגור עד עתה לציבור, יהפוך לחוף פתוח לשימוש הציבור. כמו כן, ייבנה החוף כחוף ים אקולוגי עם פעילויות בעלות תכנים חינוכיים, כאשר על השטח צפוי להיבנות מוזיאון אקולוגי וכיתות לימוד. בנוסף, יוסבו מתקני ק.צ.א.א הקיימים למתקני משחקים הלקוחים מעולם המים, תוך שימוש בצינורות הקיימים, ששימשו את חברת ק.צ.א.א בעבר לעבודתה השוטפת.

במסגרת התוכנית יוצבו מתקנים חדשים, אשר יאפשרו למשתמשים להשקיף על מראות קיימים בחוף ועל מראות מעולם הים.

חוף ק.צ.א.א הוא החוף היחידי בארץ בו ישנה רצועת חוף לגידול, ולא לשימור, אלמוגים באופן טבעי.

החוף החדש יהיה כאמור חוף חינוכי, אשר ישלב מתקנים מסוגים שונים בעלי תכני טבע, מים ותכנים הקשורים לק.צ.א.א, כפי שהם אושרו על-ידי רשות הטבע והגנים הלאומית. בשמורת החוף תותר שהיית מבקרים בשעות היום בלבד, על מנת לשמור על ערכי הטבע (בעלי חיים ימיים, אלמוגים) בקו החוף, או בסמיכות לו.

שלמה כהן, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הנדסה ופיתוח בק.צ.א.א: "חוף אקולוגי יהיה שינוי מרענן בנוף האקולוגי של מדינת ישראל ובנוף העירוני באילת, מול הזיהום המתגבר בחופים. החוף יהיה אטרקטיבי וימשוך אליו גם תיירים. אין לי ספק שצעד זה יתרום להמשך מערכת היחסים הטובה השוררת בינינו לעיריית אילת ובפעילותם למען הקהילה".

חברת ק.צ.א.א (קו צינור אילת אשקלון) נוסדה בשנת 1968 ומשמשת כגשר יבשתי להעברת נפט גולמי מים סוף לים התיכון ובכיוון ההפוך. הובלת הנפט הגולמי כוללת קו המחבר את נמל הנפט לחוף ים סוף עם נמל הנפט באשקלון אשר לחוף הים התיכון ושני קווים המזינים את בתי הזיקוק בחיפה ובאשדוד. בנוסף, נותנת החברה שרות אחסון לטווח ארוך וערבוב סוגי דלק שונים.