המאבק הוכרע: סמירה יהיה נציג הרשות השנייה בוועדת משרד התקשורת

הוועדה תדון במעבר משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות בטלוויזיה המסחרית ; הניסיון של יו"ר הרשות השנייה, נורית דאבוש, לערב את היועמ"ש מזוז בנושא איוש הוועדה - לא צלח

לאחר חודש של מאבקים, הממשלה אישרה: נציג הרשות השנייה בוועדה שתוקם לגיבוש הכללים למעבר משיטת זיכיונות לשיטת רישיונות בטלוויזיה המסחרית יהיה מהדרג המקצועי ולא מהדרג הציבורי. בכך בעצם הוכרע המאבק בין שר התקשורת אריאל אטיאס לבין יו"ר הרשות השנייה נורית דאבוש.

יחד עם זאת, וכחלק מרצון המועצה לשלוט בנעשה בוועדה שצפויה לקום בימים אלה, הוחלט אתמול (א') כי נציג הרשות השנייה בוועדה יובא לאישור המועצה.

כפי שפורסם ב"גלובס" לפני שבועיים, ככל הנראה הנציג יהיה מנשה סמירה מנכ"ל הרשות השנייה.

כזכור, דאבוש הייתה מעוניינת למנות כחברה בוועדה את חברת מועצת הרשות רחל פרימור. במשרד התקשורת הביעו התנגדות בטענה כי הוועדה תורכב מאנשי מקצוע ולא מאנשי ציבור. ביום חמישי האחרון, רגע לפני הצבעת הממשלה בעניין עוד ניסתה דאבוש למנוע את החלטתו של אטיאס ופנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיתערב באיוש הוועדה שתדון ברפורמה.

ניסיון הטרפוד לא צלח והממשלה הצביעה אתמול כאמור כי הנציג יהיה מהדרג המקצועי.

הוועדה הבינמשרדית שתוקם על-ידי מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, באיחור של כחודש ימים תכלול את נציג אגף התקציבים באוצר, חיים פרננדס; נציגת משרד המשפטים, דנה נויפלד; יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן; מנכ"ל משרד התקשורת שעומד בראש הוועדה, מרדכי מרדכי; וכאמור - כפי שזה נראה - גם מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה.

מאז שנודע על הקמת הוועדה הופעל לחץ מאסיבי על משרד התקשורת מצד הרשות השנייה ומועצת הרשות השנייה באשר לזהות החברים בוועדה.

בעקבות הפעלת הלחצים, במשרד התקשורת החליטו להיצמד להחלטת הממשלה אשר אומרת כי תוקם ועדה מקצועית (ולא ציבורית) ובוועדה יהיה חבר נציג הרשות השנייה ולא מועצת הרשות השנייה. אך הלחצים המשיכו ובשבוע שעבר החליט אטיאס כי הבאת הנושא להצבעת ממשלה תכריע סופית את העניין.

יש לזכור כי המטרה הראשונית של אטיאס הייתה לסיים את עבודת הוועדה בתוך תקופה קצרה וזאת במטרה להכניס את הנושא לחוק ההסדרים במתכונתו הסופית.

יחד עם זאת, לא מן הנמנע כי לאור האיחור בגיבוש הסופי של הוועדה, תוצאות עבודתה לא יוכנסו לחוק ההסדרים שצפוי לרדת לדפוס בתוך מספר שבועות, בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו בעבר על ידי משרדי הממשלה.