משפחת עופר במקום תשובה? מליסרון במו"מ לרכישת 25% מקניון מול הים באילת

מנהלת מגעים ראשוניים לרכישת אחזקותיה (25%) של חברת טאו תשואות נדל"ן בקניון ; מליסרון וטאו לא סיכמו ביניהם פרטים בנוגע לסכום התמורה, אך ההערכות הן כי מדובר ב-80 מיליון שקל - המחיר שהוצע לדלק נדל"ן

חברת מליסרון , שבשליטת יולי עופר, מנהלת מגעים ראשוניים לרכישת אחזקותיה (25%) של חברת טאו תשואות נדל"ן, שבבעלות אילן בן-דב, בקניון מול הים באילת. כזכור, בחודש מארס השנה, היתה זו דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה שניהלה עם טאו משא-ומתן לרכישת אחזקותיה בקניון תמורת 162 מיליון שקל, אולם ביוני התפוצצו המגעים ככל הנראה משום שבדיקות הנאותות של דלק לא נערכו לפי לוח הזמנים המועדף על טאו.

מליסרון וטאו לא סיכמו ביניהם פרטים בנוגע לסכום התמורה, אולם גורמים בשוק הנדל"ן העריכו היום כי התמורה שתשלם מליסרון, אם העסקה תצא אל הפועל, תהיה באותו הטווח שדלק נדל"ן עמדה לשלם.

כשהתנהל המשא ומתן עם דלק נדל"ן דיווחה טאו תשואות כי התמורה הצפויה שתנבע לה בגין מכירת אחזקותיה עומדת על 80 מיליון שקל - לאחר ניכוי חובות והתחייבויות בגין הזכויות הנמכרות.

טאו תשואות קנתה בשותפות עם חברת הביטוח הפניקס 50% מהקניון בסוף 2006 תמורת 260 מיליון שקל לפי שווי של 950 מיליון שקל. טאו והפניקס התחלקו בשותפות 50% כל אחת, מכאן שהחלק שהאחזקה בו תועבר למליסרון יהווה 25% מהקניון.

שאר האחזקות בקניון הן בידיו של אלי ישראלי, שרכש ב-2006 את חלקו של שותפו להקמת הקניון, אריה דגן, בשיעור של 50% תמורת 500 מיליון שקל. חלקה של טאו בקניון עומד על 130 מיליון שקל.

קניון מול הים נחשב למרכז קניות מצליח ונהנה מבלעדיות באילת. הוא משתרע על פני 20 אלף מ"ר בהם פועלים 350 עסקים. הקניון פטור ממע"מ ושכר הדירה הממוצע למ"ר הוא 100 דולר, עם רווח של 50 מיליון שקל בשנה. דמי השכירות בקניון עלו בין 2001 ו-2006 ב-53%, או עלייה שנתית של 11%.

קניון מול הים ממוקם סמוך לחוף הים והוא נפתח לציבור בשנת 1997. למול הים זכויות חכירה מהוונות בקרקע עליה ממוקם הקניון עד שנת 2008 עם אופציה להארכת תקופת החכירה בעוד 49 שנה.

כאמור בחודש יוני טענו גורמים שהיו מקורבים למגעים בין טאו לבין דלק נדל"ן כי העסקה לא הבשילה בשל בעיות פוליטיות בהן נתקלו בדלק נדל"ן. אלו מנעו את התקדמות המשא ומתן עד לשלב שבו הבינו בטאו כי העסקה מתמסמסת, והחברה הודיעה על הפסקתו באופן חד צדדי. מאז יוני חיפשה טאו שותף אחר למשא ומתן.

בדיווח שלה לבורסה ציינה היום חברת טאו, כי היא מדגישה ש"למועד זה טרם הוסכמו בין הצדדים פרטי העסקה ומדובר כאמור בקיום מגעים ראשוניים בלבד, שאין כל ודאות שיבשילו לכדי ניהול משא ומתן וחתימת הסכם מחייב".

היא הוסיפה בדיווח כי "אם וככל שהצדדים יגיעו להסכמות בדבר פרטיה המהותיים של העסקה או ככל שהמגעים יבשילו לכדי הסכם מחייב, לפי המוקדם מבין השניים, יובאו הפרטים או יובא ההסכם לאישור הארגונים המוסמכים בחברה, לרבות דירקטוריון החברה, והחברה תפרסם פרטים אודות כך בדיווח מיידי".

מליסרון מחזיקה בקניון רננים ברעננה ובקניון הקריון בקריית-ביאליק. שווי ההוגן של רננים, כפי שקובעת הערכת שמאי מקרקעין עומד על יותר מ-811 מיליון שקל.