012 סמייל בוחנת צירוף משרד פרסום מהעשירייה השנייה למערך הפרסום

חלק הארי של התקציב (כ-80%) ירוכז בגלר-נסיס, הנמנה כיום על מערך הפרסום של החברה ; פגישות צפויות להיערך עם זרמון-גולדמן וענבר-מרחב-שקד

נציגי חברת סמייל 012 יפגשו בשבועות הקרובים עם מספר משרדי פרסום מהעשירייה השנייה, במטרה לבחון אפשרות שאחד מהם ישולב בחלק קטן ממערך הפרסום של החברה - כך נודע ל"גלובס". בתום סבב הפגישות, יוכרע האם גלר-נסיס, הנמנה כיום על מערך הפרסום של החברה, יטפל במלוא התקציב, או שיחלוק אותו עם משרד נוסף. בכל מקרה, חלק הארי של התקציב - כ-80% ממנו - ינוהל בגלר-נסיס, כך שבפועל המשרד שעשוי לקבל נתח כלשהו מהחברה יזכה יותר בהכרה, ופחות בכסף.

ל"גלובס" נודע, כי בין המשרדים עמם אמורה להיערך פגישה נמנים משרדי הפרסום זרמון-גולדמן, שסיים את החציון הראשון של 2008 במקום 11-13; וענבר-מרחב-שקד, שדורג בחציון במקום ה-17-18.

מערך הפרסום של סמייל 012 הורכב עד לאחרונה ממשרדי הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, שטיפל בשיחות הבינלאומיות והאינטרנט המהווים את החלק הארי של התקציב; ומגלר-נסיס, שטיפל בתקשורת הנייחת. לפני מספר שבועות הופסקה ההתקשרות עם שלמור, לאחר שזה נכנס לטיפול בתחום האינטרנט של פרטנר - מהלך שהפך אותו למעשה למטפל בתקציב מנוגד אינטרסים.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", על רקע הפרידה משלמור-אבנון-עמיחי התעתדו בסמייל 012 להעביר את התקציב לקבוצת מקאן-אריקסון, איתה כבר נערך מו"מ מתקדם. בסופו של דבר, על רקע התנגדות של סלקום - לקוח עוגן במקאן - לכך שמקאן יטפל בתקציב, נמנע המהלך ומקאן משארה מחוץ לתמונה.

הנסיגה של גרמה לכך שגלר-נסיס יהפוך למעשה למשרד המוביל בקבוצה. יש להניח שמשרדי פרסום גדולים יותר, דוגמת יהושע TBWA או גליקמן-נטלר-סמסונוב שמטפלים בתקציבי תקשורת קטנים (יהושע באקספון וגליקמן במירס ובחלק מבזק), לא ימהרו לוותר על מה שבידם לטובת מעמד של משרד משנה בתקציב. בעשירייה השנייה נמצאים עוד משרדים שיכולים לטפל בתקציב, ביניהם פובליסיס-אריאלי, ברוקנר-נטע, שמעוני-פינקלשטין ופוגל-אוגילבי.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מתחילת השנה פרסמה סמייל מדיה 012 בהיקף כספי כולל של 13.6 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-4 מיליון דולר. היקף ההשקעה של החברה בפרסום ב-2007 עמד על כ-11.5 מיליון דולר במחירי מחירון, כ-3.5 מיליון דולר במחירים ריאליים.