ריקוד הניצחון

ארי פולמן, יוצר הסרט "ואלס עם באשיר", היה הזוכה הגדול של טקס פרסי אופיר

אתמול (ג') בשעה 19:30 בערב, ניתן האות לתחילתו של קמפיין מטה מאבק היוצרים נגד קיצוץ צפוי של כ-57% מתקציב הקולנוע. קברניטי ערוץ 10 הופתעו כשהזוכים בפרסים, במעמד הענקת הפרס, קראו כל אחד בתורו לשר האוצר שלא לקצץ בתקציב הקולנוע. נחמתם היא שהשעה הראשונה של הטקס לא שודרה, ובכך נחסכה מהצופים הצפת התבטאויות במקום רשימה של תודות.

מצופי הערוץ נחסך גם קטע פתיחה שעורר בקהל אי-נוחות, ובו שיחת טלפון מפתיעה שקיימו צמד הסאטיריקנים "שי ודרור" עם הבמאי והמפיק הוותיק מנחם גולן, שנעדר ביוזמתו מן הטקס. גולן, שהפך בשנים האחרונות לשק החבטות של הקולנוע הישראלי, נחבט על-ידי צמד המנחים באקט שאין להגדירו אלא כמשפיל.

אך פרט לאקט חסר הטעם, הבחירה ב"שי ודרור" כמנחי הערב התגלתה כהברקה. ייזכרו לטובה החיקוי המוצלח של דרור רפאל לאורלי זילברשץ, וכן הטקס הפרטי שלהם, שבו בחרו את שחקן השנה שלהם: ראש הממשלה אהוד אולמרט, כשהוא מישיר מבט אל המצלמות ומכחיש שקיבל שוחד.

פולמן

ארי פולמן

הטקס מנה יותר מדי קטגוריות, וטוב היה אם היו מוותרים על חלקן. כמו למשל, פרס "העריכה הטובה ביותר" - עבודה שעל איכותה קשה לתת את הדעת בלי לצפות קודם לכן בחומרי הגלם.

ארי פולמן, כצפוי וכמתוכנן מראש, היה הזוכה הגדול של הערב, עם סרטו "ואלס עם באשיר" שזכה בפרס התסריט, הבימוי, העריכה והסרט הטוב ביותר. פולמן זרק לאוויר הערה חשובה: שאין זה מוצדק שמשותפים להפקה שאינם ישראלים תימנע מועמדות לזכייה. "זה קולנוע, לא חוק השבות", אמר פולמן, ובצדק.

מיכאל מושונוב זכה בפרס לשחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"איים אבודים". הנאום שנשא היה מרגש, בעיקר בסופו, כשהודה לאביו, השחקן מוני מושונוב, על שהיה מודל לחיקוי עבורו ("אבא, גדלתי עליך").

הרגע המבזה ביותר בטקס שייך לגיא מרוז ולבת-זוגו אורלי וילנאי, יוצרי הסרט הדוקומנטרי "מוסר השילומים", שנטשו בזעם מופגן את הטקס שניות לאחר שהתבשרו כי לא זכו בפרס לסרט הדוקומנטרי הטוב של השנה. הזוכה הוא "ילדי השמש". *