חברת חומר למחשבה תייבא כבר ב-2009 רכב חשמלי לישראל

המכונית נטענת מכל רשת חשמל ביתית כשמשך טעינה של שעה אמור להספיק לנסיעה של 100 ק"מ ; המכונית היא מכונית מיני שתיובא בתצורת שתי דלתות עם מהירות מירבית של כ-115 קמ"ש

חברת חומר למחשבה, בבעלות אורי פלחה, הודיעה אתמול (ד') כי חתמה על הסכם ליבוא מכוניות חשמליות לישראל עם חברת PTCEV הסינית למחקר ופיתוח, אשר בשיתוף אוניברסיטת TONGJI ובעידוד ממשלת סין. לחברה הסכמים אסטרטגיים עם יצרני מכוניות מובילים בסין להטמעת מערכת ההנעה החשמלית שפיתחה בדגמים קיימים ובדגמים חדשים הנמצאים בפתוח.

שיווק המכוניות בארץ יחל כבר ב-2009. המהירות המרבית שלהן תגיע למעל 100 קמ"ש וטווח הנסיעה בטעינה מלאה הנו כ-250 ק"מ. לטענת החברה, בתוך כשעה ניתן לטעון את המצברים לנסיעה של כ- 100 ק"מ, עלות טעינה מלאה תהיה כ-15 שקל, כך שעבור נסיעה חודשית מצטברת של 1500 ק"מ ישלם בעל הרכב כ-90 שקל בסה"כ, את המכונית ניתן יהיה להטעין כמו כל מוצר חשמלי אחר באמצעות חיבור לשקע חשמלי ביתי.


לדברי אורי פלחה, "את המכוניות ניתן להרכיב במפעל שיוקם בישראל. גוף המכונית יגיע מושלם, בארץ יותקנו בו מערכת ההנעה ומערכות בטיחות ממוחשבות המבוססת גם בטכנולוגית תלת ממד. כמו כן, למכונית תהיה בקרת שיוט משולבת ב-GPS, מערכת עזר לחניה, גלישה באינטרנט, דיבורית, מולטימדיה ומערכת אזעקה.

"מדינת ישראל הנה מעצמה טכנולוגית מובילה ואין ספק כי שילוב של פלטפורמה סינית וטכנולוגיות ישראליות יהפכו את חווית הנהיגה ברכב לבטוחה יותר ומהנה" הוסיף פלחה .
בימים אלו בודקת החברה בעזרת יועציה ההנדסיים את מכלול האפשרויות הכרוכות בהקמת מפעל ההרכבה בישראל, תוך כדי מגעים למציאת שותף אסטרטגי להקמת הפרויקט.

מחירה של המכונית טרם נקבע, אך מובטח שהוא יהיה אטרקטיבי.

הרכב הוא רכב מיני בתצורת שתי דלתות. החברה מתכננת לייבא לארץ בעתיד רכב SUV שתהיה לו הנעה משולבת של בנזין וחשמל.
מנכ"ל החברה, אורי פלחה אמר בשיחה ל"גלובס" כי בעתיד אנו נוכל ליזום שיתוף פעולה עם פרויקט בטר פלייס של שי אגסי והחברה לישראל.