הממונה על ההגבלים אישרה לגלר-נסיס מעורבות בניהול פובליסיס-אריאלי

מדובר ביריית הפתיחה להקמת קבוצת פובליסיס בישראל, שתרכז תחת ניהול אחד את כל החברות של פובליסיס בארץ

יריית הפתיחה להקמת קבוצת פובליסיס-ישראל: הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, אישרה היום (ה') את החלק הראשון בהסכם הניהול של קבוצת פובליסיס בישראל, אותה מנהלים יאיר גלר ומשה נסיס ממשרד הפרסום גלר-נסיס. האישור מתיר למעשה מעורבות של גלר-נסיס בניהול משרד הפרסום פובליסיס-אריאלי, אך פובליסיס-אריאלי ימשיך להתקיים כישות עצמאית לכל דבר, כפי שהיה עד היום.

קבוצת פובליסיס פנתה לממונה בבקשה לפטור אותה מהגשת בקשת פטור להסדר כובל, מאחר שלטענתה מדובר במיזוג של חברות שממילא נמצאות תחת אותה בעלות, ולכן אין צורך במתן פטור למהלך.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", כחלק מהשינויים שעוברת הקבוצה לאחרונה בישראל, ומתוך כוונה למקסם את כוחה, היא החלה לפעול להקמת גוף כלכלי אחד שיקרא "פובליסיס גרופ". מדובר בקבוצה שתהווה גוף אחד מבחינת מבנה המניות של כל החברות המרכיבות אותו. כדי לקדם את המהלך, מונו יאיר גלר ומשה נסיס, מנכ"לים משותפים בגלר-נסיס, לתפקידי יו"ר משותף של הקבוצה בישראל.

חברת האחזקות החדשה אמורה לעשות ארגון מחדש בכל המניות של חברות הבנות, וליצור גוף אחד המנוהל מלמעלה. בפועל, יש לפובליסיס העולמית את היכולת לעשות זאת, שכן היא בעלת השליטה בכל חברות הבנות שלה בארץ: היא מחזיקה ב-51% ממשרד הפרסום גלר-נסיס וממשרד האינטראקטיב אידיאולוגי'ק, ב-95% ממשרד הפרסום אריאלי, ב-100% מחברת הקד"מ סופר-פוש ומחברת המדיה אופטימדיה - כל זאת עוד לפני השלמת המהלך של הגדלת האחזקות בגלר-נסיס ובאידיאולוג'יק.