אירית איזקסון מונתה ליו"ר ישראכרט

איזקסון תחליף את יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר, שיישאר דירקטור בתשלובת כרטיסי האשראי ; חיים קרופסקי, מנכ"ל ישראכרט, אמור לסיים את תפקידו לאחר 13 שנה לאחר שיימצא לו מחליף

אירית איזקסון, בנקאית ותיקה ודירקטורית בבנק הפועלים , מונתה ליו"ר תשלובת כרטיסי האשראי ישראכרט. איזקסון תחליף את יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר, שיישאר דירקטור בישראכרט.

המינוי סוכם לפני שנה אך התעכב לאור אי הבהירות לגבי מבנה השליטה בישראכרט. מנכ"ל ישראכרט, חיים קרופסקי שמכהן בתפקידו 13 שנים ואמור לסיים את תפקידו לכשיימצא לו מחליף. ישראכרט היא חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל ונמצאת בבעלות מלאה של בנק הפועלים. בעבר נודע כי בכוונת הבנק למנות את איזקסון גם כסגן יו"ר בנק הפועלים, אך מינוי זה התעכב בגלל בנק ישראל.

איזקסון, בעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר מוסמך בחקר ביצועים, שניהם מאוניברסיטת תל אביב. בעבר מילאה במשך 17 שנים שורה של תפקידים בחטיבה העסקית בבנק לאומי . אהוד שפירא, מבכירי לאומי דאז, הגדיר אותה "אחד מאנשי האשראי הטובים במשק".

היא מכהנת כדירקטורית בבנק הפועלים מאז שנת 2000 ונחשבת למקורבת מאוד לבעלת השליטה שרי אריסון ולנציגתה בדירקטוריון הבנק. לאחר שאריסון הדיחה את יו"ר הבנק, שלמה נחמה, היא הודיעה כי בכוונתה למנות את איזקסון לסגנית היו"ר, אך המינוי טורפד ע״י בנק ישראל. בכירים בפיקוח על הבנקים הסבירו אז כי הבעיה אינה יכולותיה של איזקסון, שדווקא מוערכת מאוד, אלא רצון לאותת לאריסון כי עליה לעבוד על פי הנהלים.