קבוצת שטראוס מפתחת מכשיר ביתי לטיהור מים לא מטופלים

המכשיר מסוגל לקחת מי נהר או מי באר ולהופכם למי שתייה ; שטראוס מייעדת את המכשיר לשווקים בסין והודו, בהם קיימות בעיות חמורות של איכות מים ; היקף ההכנסות מהמיזם מוערך במאות מיליוני דולרים בשנה

הסוד של שטראוס -גרופ נחשף. ל"גלובס" נודע כי מיזם תעשיות המים H2Q, עליו עובדת הקבוצה, עוסק למעשה בייצור מכשיר לטיהור מים לא מטופלים. מדובר במכשיר ביתי בעל פטנט מיוחד שככל הידוע אין דומה לו בשוק העולמי. המכשיר מסוגל לקחת מים לא מטופלים כמו מי נהר או מי באר ולהופכם למי שתייה. שטראוס מייעדת את המכשיר לשווקים בסין והודו, בהם קיימות בעיות חמורות של איכות מים ובהיעדר מערכת מים מרכזית, מרבית התושבים עדין אוספים מים בדלים מהבאר או מהנהר.

עוד נודע ל"גלובס" כי שטראוס ניהלה שיחות עם גורם אסטרטגי אחד לפחות בתחום המים במטרה לבחון אפשרות להצטרפותו למיזם. לבד מדיווחים לבורסה בדבר המיזם והיקף ההשקעה הכספית בו, שטראוס סירבה למסור כל פרטים בדבר אופי המיזם, לאן היא מייעדת אותו ומה היקף ההכנסות שהיא צופה ממנו.

במסיבת עיתונאים שכינסה לאחרונה שטראוס, הציג נשיא שטראוס, ארז ויגודמן, את מנועי הצמיחה של הקבוצה, וציין כי הקבוצה צופה שמיזם המים יהיה מנוע צמיחה משמעותי עבורה. ההערכות הן כי אם המיזם יצליח, היקף ההכנסות ממנו יעמוד על מאות מיליוני דולרים בשנה.

שטראוס נכנסה למיזם בינואר 2007 כשחתמה על הסכם עם חברת H2Q תעשיות מים וצדדים שלישיים נוספים. עד כה השקיעה שטראוס במיזם 8.25 מיליון דולר. בשלב ראשון השקיעה שטראוס 5.5 מיליון דולר ובאוגוסט היא החליטה להמיר הלוואה שהעמידה לטובת המיזם, במניות כך שהיא הגיעה למעשה לשליטה (51%) במיזם.

דובר קבוצת שטראוס מסר בתגובה כי "הקבוצה משקיעה במהלך השנה וחצי האחרונות משאבים פיננסיים וניהוליים במיזם בתחום המים במטרה להפוך אותו לאחד מתחומי הפעילות שלה, בשליטה שלה, ואין בכוונתה לפחות בשלב זה להתקשר עם שותפים אסטרטגיים. כמו כן, בשלב זה, וכל עוד קיימת אי ודאות ביחס למימוש המהלך, הקבוצה נמנעת מלשחרר מידע נוסף בנושא זה".