בנק ההלוואות הגדול בבריטניה-ברדפורד אנד בינגלי בסכנת סגירה

(עדכון) בבריטניה שוקלים את האפשרויות למניעת קריסה של הבנק ; הבנקים הגדולים בבריטניה מבקשים מהבנק המרכזי לרכוש חובות בעייתיים בדומה לתוכנית בארה"ב ; היקף התוכנית צפוי לעמוד על 100 מיליון ליש"ט

מניית ברדפורד אנד בינגלי (סימול: BB.L) , בנק ההלוואות הגדול בבריטניה, נפלה לשפל היסטורי בעקבות החששות כי לא יעמוד בהתחייבויותיו ויקרוס.

על פי דיווח של ה"פיננשל טיימס", הרשויות בבריטניה שוקלות 3 אופציות לחילוץ של הבנק. האופציה הראשונה היא רכישה של הבנק על ידי בנק אחר, כששמות הבנקים שהועלו הם בנק HSBC ובנקו סנטנדר הספרדי.

אופציה שניה היא חלוקה של 52 מיליארד הליש"ט שיש לבנק בספר ההלוואות בין ששת הבנקים הגדולים בבריטניה. המוצא האחרון למניעת קריסתו של הבנק היא הלאמתו.

עוד נודע מוקדם יותר כי הבנקים הגדולים בבריטניה מבקשים מהממשל הבריטי תוכנית חילוץ בכדי להחזיר להם את היכולת להלוות כסף בריבית אטרקטיבית.

במסגרת התוכנית מציעים הבנקים כי הממשל יקים בנק חדש שיירכז תחתיו את כל החובות הבעייתייים שרובם ככולם קשורים לניירות ערך הקשורים בצורה כזו או אחרת למשבר האשראי האמריקני.

את הפרטים מסרו ל"בלומברג" גורמים המקורבים לשיחות שהעדיפו להישאר בעילום שם בעקבות חשאיות השיחות.

ג'ורג' מאגנוס, יועץ כלכלי בכיר לבנק USB בלונדון אמר לבלומברג כי "תעשיית המשכתנאות למעשה נפחה את נשמתה ולכן הממשל חייב להתערב ולעשות משהו".

התוכנית האמריקנית לחילוץ בהיקף של 700 מיליארד דולר , סיפקה דחיפה לתוכנית הבריטית. ראש הממשלה גיבה את ההשלתטות על בנק HBO'S על ידי קבוצת לויד על מנת לשמור על בנק המשכנתאות הגדול בבריטניה מפני קריסה.

למרות זאת, שר האוצר הבריטי, אליסטר דארלינג, ונגיד הבנק הבריטי, מארווין קינג רמזו כי הם מתנגדים לשימוש בכספי משלמי המיסים לסיוע לבנקים. לעומת זאת, דארלינג הצהיר ב-19 בספטמבר, כי לרשות הממשל 100 מיליארד ליש"ט בכדי לחלץ את הבנקים.