לראשונה: אולמרט לא יעניק ראיונות חג לכל העיתונים אלא ל"ידיעות" בלבד

לשכת ראש הממשלה החליטה לפזר השנה את ראיונות החג בין העיתונים, אך ב"מעריב" סירבו לפרסם ראיון שבוע אחרי "ידיעות אחרונות"

שינוי מגמה? לשכת ראש הממשלה מעדיפה השנה להפריד את ראיונות החג אותם יעניק ראש הממשלה אהוד אולמרט לכלי התקשורת, ולתת ראיון לכל עיתון במועד אחר ונפרד. ל"גלובס" נודע כי ראיון החג של אולמרט לראש השנה, שיתפרסם מחר (ב'), יופיע ב"ידיעות אחרונות" בלבד, ואילו ל"מעריב" הוצע ראיון בערב יום כיפור, בעוד כ-10 ימים. ב"מעריב" סירבו להצעה זו של לשכת אולמרט.

לפני כשנתיים, עם כניסתו של ינקי גלנטי, יועצו הבכיר של אולמרט לתפקידו, הוא פנה לכלי התקשורת בהצעה להפריד בין הראיונות עם ראש הממשלה, כך שלא כולם יפורסמו את הראיון באותו המועד, אך כלי התקשורת סירבו להצעה.

יש לזכור כי ראשי ממשלה נותנים מזה שנים, באופן קבוע ומסורתי, ראיונות חג ממלכתיים לכלל כלי התקשורת - ראיונות שמתפרסמים בו זמנית על-ידי כל כלי תקשורת שמעוניין בראיון ומעביר לשם כך בקשה מראש. אולם, בערב ראש השנה שעבר, אולמרט נמנע כליל מהענקת ראיונות חג.

גלנטי אמר היום בתגובה לידיעה: "ראש הממשלה לא רואה שום קדושה במתן ראיונות בו זמנית. הודעה ברוח זו הועברה לכלי התקשורת עוד לפני כשנתיים ועכשיו על פי אחת כמה וכמה אנו לא רואים שום חובה, נוהג, או חוק המחייב לתת ראיונות בו זמנית לכולם. הצענו ל'מעריב' ראיון במועד מאוחר יותר והם סרבו, אנו מכבדים את סירובם".

מ"מעריב" נמסר בתגובה: "האפשרות נדחתה על הסף והודענו שלא נעשה ראיון עם אולמרט".