קבוצת משקיעים אמריקנים: להקפיא את מכירת מניות גאידמק באוסיף לעו"ד שגב

זאת עד לעריכת התמחרות בינם לבין שגב בקשר לרכישת המניות ; הקבוצה מוכנה לרכוש את מניות גאידמק באוסיף תמורת 130 מיליון שקל - בעוד ששגב רכש אותם בכ-110 מיליון שקל

קבוצת משקיעים אמריקנים פנתה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה להורות על ביטול או השהיית מכירת מניותיו של ארקדי גידאמק בחברת אוסיף השקעות ופיתוח לעו"ד ד"ר יוסי שגב. זאת, עד לעריכת התמחרות בינה לבין שגב בקשר לרכישת המניות. הקבוצה מוכנה לרכוש את המניות ב-130 מיליון שקל, בעוד ששגב רכש אותם בכ-110 מיליון שקל.

הקבוצה: BAY SHORE TRADING מציינת כי הגישה לשגב הצעה לרכישת המניות, כאשר התמורה היא שווי שוק במועד חתימת הסכם הרכישה בתוספת 10% במזומן. כמו כן, הציעה הקבוצה להעמיד בטוחה בסך 5 מיליון דולר להוכחת רצינות הצעת הרכישה. לטענת הקבוצה, משרדו של שגב השיב לה כי בידיו הצעות הגבוהות משמעותית מהצעתה (כ-235 מיליון שקל), ולכן אין טעם בניהול מו"מ.

ואולם, לדברי הקבוצה, מכתבות שפורסמו באמצעי התקשורת נודע לה כי מניות גאידמק באוסיף נמכרו תמורת 110 מיליון שקל בלבד - הצעה הנמוכה מהצעתה. לטענת המשקיעים האמריקאים, הם מוכנית לרכוש את מנותיו של גידאמק באוסיף תמורת 130 מיליון שקל ומוכנים לקחת על עצמם את התחייבויות שגב בנוגע לעסקת גאידמק-אוסיף ברוסיה ואף להעמיד בטוחה בגובה של 13 מיליון שקל.

הקבוצה מדגישה, באמצעות עו"ד גיל הרשמן, כי התמורה שהיא מציעה גבוהה בכ-20% מהתמורה שהציע שגב ויש בה למעשה למקסם את התמורה עבור מניותיו של גידאמק באוסיף. היא מבהירה כי הצעתה תקיפה עד ל-8 באוקטובר ולאחר מכן תותאם לשווי השוק של אוסיף.

השופטת דניה קרית-מאיר קבעה כי יש לקבל את תגובת בנק מזרחי-טפחות ושגב לבקשה בתוך 5 ימים. (פש"ר 2481/08).