עוד פטישים בראש

הספונסר המרכזי שלה פשט רגל. תביעת ענק בעקבות פרשת טבז תאלץ אותה לשלם 30 מיליון ליש"ט לשפילד יונייטד. ועכשיו גם שחקני שפילד מתכננים תביעה גדולה נגד ווסטהאם יונייטד, שהצרות הכלכליות שלה לא נגמרות

עד כמה מדוייק הביטוי "צרות באות בצרורות"? נכון מאד, לפחות אם תשאלו אצל ווסטהאם יונייטד. ולצערו של ביורגולפולר גודמונסון, הבעלים האיסלנדי של ווסטהאם, כל הבעיות הן כלכליות גרידא.

הכל התחיל עם קריסתו של ספונסר החולצה של מועדון הכדורגל הלונדוני, XL. חברת הנופשונים הבריטית, שתמכה בקבוצה בסכום של כ-5 מיליון ליש"ט בעונה, פשטה את הרגל. זמן קצר לאחר מכן, בית דין עצמאי פסק כי על מועדון הכדורגל הלונדוני לפצות את שפילד יונייטד ב-30 מיליון ליש"ט בעקבות שיתופו הבלתי חוקי של קרלוס טבז במדי ווסטהאם בעונת 2006/07, מה שהוביל לצניחתה של שפילד מהפרמיירליג. ועכשיו מתברר כי יש ספיחים נוספים לפרשה הזאת.

ה"גרדיאן" מדווח כי 10 משחקני שפילד יונייטד, בינהם קפטן הקבוצה כריס מורגן, מתייעצים בימים אלו עם ערכאות משפטיות לבדוק האם גם הם יכולים לתבוע את ווסטהאם על אובדן הכנסות. מסתבר שלשחקני שפילד באותה עונה היו בחוזים מענקי הישארות שמנים בליגה, שהסתכמו במיליוני ליש"ט. בנוסף, בעקבות הנשירה לצ'מפיונשיפ, נאלצו מרבית שחקני שפילד לקצץ 50% משכרם.

שחקני שפילד יתייעצו בשבועות הקרובים עם אנשי IPS Law, חברה המתחמה בדיני ספורט, על מנת להתחיל בתהליך של הגשת תביעה נגד ווסטהאם. אגב, למרות שמספר שחקנים אישרו ל"גרדיאן" את העניין, דווקא הקפטן כריס מורגן הכחיש ב"טיימס" את הטענות כשאמר: "משלמים לנו כסף בשפילד כדי לשחק כדורגל. לא כדי לארגן פגישות שבהן נדבר על כסף".

לפחות מבחינה מקצועית, בווסטהאם יכולים להיות קצת יותר רגועים. ג'יאפרנקו זולה מונה לפני כשבועיים למאמנם של הפטישים, שמדורגים במקום ה-5 בטבלה עם 4 ניצחונות ו-2 הפסדים, כולל מאזן ביתי מושלם. וקרלוס טבז? הוא בכלל במנצ'סטר יונייטד, שרכשה הקיץ באופן חוקי וסופי את כרטיס השחקן שלו מסוכנות MSI בתמורה ל-30 מיליון ליש"ט.