לשתות עם הסנדק

השאטו הפרטי של איש הקולנוע פרנסיס פורד קופולה

פרנסיס פורד קופולה, 69, נולד במישיגן למשפחת מהגרים איטלקית, לאבא מלחין ולאמא שחקנית, וגדל בפרבר של ניו-יורק. את האהבה ליין ספג מסבא שלו, שנהג לייצר יין, כמו במולדת איטליה, במרתף ביתם שבניו-יורק. חמישה אוסקרים קיבל קופולה על סרטיו במשך החיים, אך הרצון לעשות יין לא עזב אותו מעולם. בשנת 1975, ארבע שנים אחרי "הסנדק", הסרט שנחשב לאחד הסרטים המצליחים בהיסטוריה, וארבע שנים לפני סרטו השאפתני ביותר, "אפוקליפסה עכשיו", רכשו קופולה ובת זוגו את אחוזת נייבאום באזור היין בנאפה ואלי שבקליפורניה, עברו להתגורר בה והחלו לייצר יין.

בשנת 1978 יצא היין הראשון, רוביקון, לשוק וזכה לשבחים רבים. היקב גדל והתרחב ויינות קופולה הפכו למבוקשים בארה"ב ובעולם כולו. בשנת 1995 הגשים קופולה עוד חלום ישן כשרכש את שאריות אדמת Inglenook ההיסטורית ושיחזר טירה עתיקה בקפדנות רבה, כולל שתילה מחדש של כרמים באותו מיקום שהיו במקור. אחרי שיחזור השאטו, קופולה שינה את שם הנכס לאחוזת Rubicon, על שמו של יין הדגל שלו.

12 יינות מיקבו של קופולה הגיעו לארץ בימים אלה, כולם מבטאים היטב ויפה את זני הענבים מהם הם עשויים. לפניכם מספר יינות שטעמתי ואהבתי.

המלצת השבוע:

Coppola Diamond Collection Gold Label Chardonnay 2007

הולך טוב עם: צדפות, לובסטרים ופירות ים מבושלים או פסטה ברוטב שמנת עשיר. אירוע מתאים: להביא איתנו לארוחת פירות ים מענגת בתחילת הסתיו. טמפרטורת הגשה: 10 מעלות. טרמינולוגיה מקצועית: יין מענבי שרדונה. עשיר בניחוחות של פירות טרופיים מתקתקים, אננס, אגס, מלון וגויאבה. בפה הרגשת רעננות ומעט וניל. סיומת ארוכה ונעימה. מחיר: 96 שקל.

Coppola Diamond Collection Green Label Syrah-Shiraz 2006

הולך טוב עם: בשר על האש וגם פיצה פפרוני פיקנטית.

אירוע מתאים: להביא לברביקיו שאליו הוזמנו באחד הערבים בסוכות. טמפרטורת הגשה: 18 מעלות. טרמינולוגיה מקצועית: יין מענבי סירה ומעט ענבי פטיט סירה. ניחוחות מתפרצים של פטל, תותים ותבלינים חמים. בפה שזיפים שחורים, וניל, עץ קלוי ותבלינים. סיומת אינטנסיבית וארוכה.מחיר: 103 שקל.

Coppola Diamond Collection Black Label Claret 2006

הולך טוב עם: צלי בשר בקר עם פטריות ורוטב עשיר, ואפשר גם עם סטייק טונה מפולפל. אירוע מתאים: להביא לארוחה עם הבוס עקב קידום רציני במשרד. טמפרטורת הגשה: 18-20 מעלות. טרמינולוגיה מקצועית: יין שנעשה בסגנון יינות בורדו, שילוב של ענבי קברנה סוביניון עם פטי ורדו, מלבק, מרלו וקברנה פרנק. ארומות עזות ומפתות של גרגירי יער ושזיפים בשלים, מוקה וקצת עשן. בפה פירות יער ותבלינים אקזוטיים. סיומת ארוכה ומענגת. מחיר: 118 שקל.

Coppola Rubicon Estate Rubicon Estate 2004

הולך טוב עם: יתאים לכל ארוחה בשרית, אך אפשר ליהנות ממנו גם בלי קשר לאוכל. אירוע מתאים: אין ספק, יין להרשים, גם בגלל הטעם ובייחוד בגלל השם והמחיר. טמפרטורת הגשה: 18- 20 מעלות. טרמינולוגיה מקצועית: יין הדגל של קופולה. היין מיוצר ברובו מענבי קברנה סוביניון אורגניים. יין עוצמתי ועשיר בארומות וטעמים, ניחוחות פירות יער, דובדבנים מתקתקים וסיגליות. בפה פרי בשל ושופע, רך ומענג. בסיומת הארוכה תוספת של וניל וליקריץ. יין בעל פוטנציאל התיישנות רב. מחיר: 750 שקל. *