הוקפאו המגעים למכירת עיתון "מעריב": קיימים פערים מהותיים ב-3 סעיפים

הסעיפים השנויים במחלוקת כוללים גם את נושא השיפוי במקרה של תביעות לאחר רכישת "מעריב" ע"י המיליארדר לן בלווטניק ; עפ"י הערכות, המגעים בין עופר נמרודי ובלווטניק יתחדשו בחול המועד סוכות

הוקפא המשא-ומתן בין המיליארדר לן בלווטניק לבין עופר נמרודי, מו"ל "מעריב ", לשם רכישת "מעריב" - כך נודע ל"גלובס". שלושת נציגיו של בלווטניק, ששהו בישראל לשם קיום המשא-ומתן, עזבו את הארץ. על-פי הערכות, למרות הקפאת המשא-ומתן, בתום חול המועד סוכות ישובו הצדדים להיפגש.

גורמים המקורבים למשא-ומתן אמרו היום כי כבר לאחר יום כיפור יהיה ניתן לדעת אם הצדדים ישובו למשא-ומתן, וזאת לאחר שבמהלך סוף השבוע האחרון ניסו הצדדים לסיים את המשא ומתן בסבב פגישות אינטנסיבי שקיימו, אך כאמור הדבר לא קרה. במשא-ומתן לקחו חלק גם עורכי הדין רם כספי מצד נמרודי ואודי סול מצד בלווטניק.

גורמים המקורבים למשא ומתן ציינו עוד כי מרבית הסעיפים כבר סוכמו, אולם עדיין נותרו 3 סעיפים מהותיים אשר לא הושגה הסכמה לגביהם, הכוללים גם את נושא השיפוי במקרה של תביעות לאחר רכישת "מעריב" על-ידי בלווטניק.

בהרמת כוסית לכבוד ראש השנה אמר נמרודי לעובדי "מעריב" כי הוא קיווה לבשר כבר במועד זה על השלמת העסקה, אולם בשלב זה הוא אינו יכול לבשר זאת שכן "מעריב" טרם נמכר.

לא ניתן היה לקבל את תגובת נציגיו של בלווטניק בישראל. ב"מעריב" סירבו להתייחס לידיעה.

כפי שפורסם ב"גלובס", כבר לפני חודשיים חתמו נמרודי ובלווטניק על הסכם "נו שופ" (NO SHOP), אשר חייב אותם לנהל משא-ומתן רק זה עם זה, ללא גורמים נוספים, למשך חודש ימים, תקופה שהסתיימה כאמור לפני חודש. ואכן במהלך החודש האחרון הועלו לא פעם ספקולציות והערכות לפיהם גם המיליארדר שלדון אדלסון חזר לשולחן המשא-ומתן לרכישת "מעריב", משא-ומתן שהחל והוקפא פעמים רבות בשנתיים האחרונות.

המגעים בין נמרודי לבלווטניק נמשכים זמן רב. בתחילתם היה מעוניין נמרודי להשאיר בידיו חלק ממניות "מעריב", אולם בלווטניק הבהיר כי אם ירכוש את "מעריב" הוא מעוניין בכל מניות העיתון ללא שותפים, ונמרודי נסוג מדרישתו המקורית. למרות הסכמה בעניין מהותי זה, מסתבר כי גם היום העסקה בין הצדדים עדיין לא סוכמה, ובשלב זה כאמור הוקפאה.